פרנסיסקו פרטנרס במגעים ראשוניים לרכישת סאפיינס

מדובר בהתעניינות ראשונית בלבד לרכישת סאפיינאס מפורמולה לפי שווי של 400-450 מיליון דולר

רוני על דור / צילום: יוסי אלוני
רוני על דור / צילום: יוסי אלוני

‎‎חברת התוכנה סאפיינס עלתה על הרדאר של רוכשים פוטנציאליים, שפונים לחברה האם שלה - פורמולה, שמחזיקה 48.6% מהחברה - בניסיון לרכוש את השליטה בה. לפני מספר שבועות פורסם ב"גלובס" שקבוצת אלפא, הכוללת כמה ממייסדי אמדוקס, ניהלה מגעים עם פורמולה לרכישת השליטה בסאפיינס, אלא שמגעים אלה לא הבשילו לעסקה. כעת מתנהלים מגעים ראשוניים עם קרן הפרייבט אקוויטי האמריקאית פרנסיסקו פרטנרס (‏Francisco Partners‏).

ל"גלובס" נודע שגופים נוספים פנו לאחרונה לפורמולה והביעו עניין ברכישת סאפיינס, בהם למשל קרנות השקעה ופרייבט אקוויטי כגון אייפקס. עם זאת, בשלב זה אין מגעים מתקדמים עם אף אחד מהגופים (אם היו כאלה, סאפיינס ופורמולה היו מחויבות לדווח על כך) ונראה שפורמולה לא לחוצה למכור.‏

פרנסיסקו פרטנרס פועלת מסן פרנסיסקו ולונדון, ומתמקדת בחברות טכנולוגיה. לפי אתר הקרן, עד כה היא השקיעה בחברות כ-7 מיליארד דולר, ויש לה כיום 65 חברות פורטפוליו. בעבר השקיעה הקרן בישראל: בחברות אקס ליבריס ואטנטי היא כבר ביצעה אקזיטים, ובתחילת 2014 היא רכשה את השליטה בחברת הסייבר ‏NSO‏ בכ-120 מיליון דולר. מי שמנהל את הפעילות של הקרן בישראל וב-‏EMEA‏ הוא ערן גורב, לשעבר מנכ"ל אלווריון.

סאפיינס מספקת פתרונות תוכנה לחברות ביטוח, ונסחרת ברשימה המשנית בנאסד"ק ובבורסה בת"א בשווי 355 מיליון דולר. החברה ביצעה לפני שלוש שנים עסקת מיזוג גדולה, והתאחדה עם המתחרות הישראליות שלה, עידית ו-‏FIS‏. בסוף 2013 ביצעה הנפקה משנית בנאסד"ק וגייסה כ-40 מיליון דולר. המיזוג, ההנפקה והעלייה במחיר המניה הגדילו את החשיפה של סאפיינס והעלו את החברה על הרדאר של משקיעים פוטנציאליים.

‎‎צמיחה בהכנסות

‎‎סאפיינס פרסמה היום את דוחות הרבעון השני, ומהם עולה כי הכנסותיה צמחו ב-16.9% בהשוואה לרבעון המקביל, והגיעו ל-38.7 מיליון דולר. מתחילת השנה צמחו ההכנסות ב-16.6% ל-75.3 מיליון דולר. הגידול ברווח היה בשיעור מתון יותר, והחברה רשמה רווח נקי רבעוני של 3.1 מיליון דולר (עלייה של 13.9% מהרבעון המקביל), ורווח נקי של 6.2 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2014 (עלייה של 15.6%).

על בסיס ‏Non-GAAP‏ הסתכם הרווח הנקי ב-3.6 מיליון דולר, שהם 7 סנטים למניה, ומתחילת השנה החברה הרוויחה כ-7 מיליון דולר, 14 סנט למניה.

סאפיינס ייצרה 11.9 מיליון דולר מפעילות שוטפת במחצית, ויש בקופתה כ-80 מיליון דולר. "אנו מסכמים רבעון חזק נוסף, שבו הצלחנו להשיג צמיחה דו-ספרתית בהכנסות וברווח התפעולי. אנו ממשיכים לבצע השקעות אסטרטגיות במכירות, בשיווק ובפיתוח מוצרים, מבלי להתפשר על הרווחיות בהווה", אמר המנכ"ל, רוני על-דור. לדבריו, "אנו בטוחים ביכולתנו לממש את התחזית השנתית שלנו להכנסות של 154-158 מיליון דולר ב-2014".

להערכת יהונתן שוחט, אנליסט בכיר בבית ההשקעות הלמן אלדובי, סאפיינס תגיע לרף העליון של התחזית, "וזאת עוד ללא רכישות אפשריות שתבצע. נוסף על כך, חשוב לציין את המודל העסקי של החברה, שלפיו, כל עסקה ראשונית מול חברות הביטוח משמעותה 'חתונה קתולית' בין החברות לעשר שנים בממוצע". ‏‎‎‏

תוצאות הרבעוניות של סאפיינס
 תוצאות הרבעוניות של סאפיינס