משרד האנרגיה הכריז: מאגרי "כריש" ו"תנין" - תגליות גז

הכרזת הממונה על הנפט מקדמת את עסקת מכירת "כריש" ו"תנין" לצד שלישי ■ במקביל, דיווחו הבוקר דלק קידוחים ואבנר כי הן מאריכות את הצעתן במכרז לאספקת גז לקפריסין עד לחודש נובמבר

קידוח   / צלם: חיים אזולאי
קידוח / צלם: חיים אזולאי

עוד משוכה בדרך למכירת מאגרי הגז "תנין" ו"כריש": שותפויות הגז מקבוצת דלק, דלק קידוחים ואבנר , דיווחו הבוקר כי קיבלו את אישור הממונה על הנפט לכך שמאגרי הגז "כריש" ו"תנין" הן תגליות גז מוכחות. אישור זה קריטי לקידום הליך מכירת המאגרים לצד שלישי, במסגרת מתווה הפשרה בין הממונה על ההגבלים ושותפויות הגז בו מתחייבות שתי החברות למכור את מאגרי "כריש" ו"תנין" וכן נתח מסוים ממאגר "לוויתן", והכל במטרה ליצור שחקן נוסף בשוק ולהימנע ממצב של מונופול בשוק הישראלי.

ההכרזה על תגלית במאגרים "כריש" ו"תנין" היא למעשה תנאי מוקדם להענקת פטור מהסדר כובל עבור מאגר "לוויתן". זוג המאגרים שוכנים בקרבת מאגר הגז הגדול "לוויתן" והם מכילים יחד פוטנציאל הפקה של כ-80 מיליארד מ"ק (BCM) גז טבעי, מתוכם כ-60 מיליארד מ"ק מוכחים והשאר בסבירות הפקה גבוהה של מעל ל70%.

האחזקה במאגרים מתחלקת בין נובל אנרג'י (47%) ובין קבוצת דלק (53%, בחלוקה שווה בין דלק קידוחים ואבנר).

במקביל, דלק קידוחים ואבנר גם דיווחו כי האריכו את הצעתך במכרז לאספקת גז לקפריסין עד לחודש נובמבר. ל"גלובס" נודע כי רק 4 חברות עלו לשלב השני במכרז לאספקת גז לקפריסין. החברות הישראליות נהנות מיתרון משמעותי על פני המתחרות כיוון שהן עתידות לספק את הגז בצינור תת-ימי היישר ממאגר "לוויתן", בעוד שההצעות האחרות במכרז הן לאספקת גז נוזלי (LNG) במחירים של עד 18 דולר ליחידת חום.