גולף: זינוק של 73% ברווח הנקי; הציגה תוכנית אסטרטגית חדשה

‎‎חברת האופנה דיווחה על שיפור בהכנסות וברווח ברבעון השני ‏‎‎■ המנכ"לית לשעבר אילנה קאופמן תזכה למענק פרישה של 1.2 מיליון שקל‏

חנות של גולף אנד קו / צילום: אייל פישר
חנות של גולף אנד קו / צילום: אייל פישר

‎‎כחצי שנה לאחר חילופי ההנהלה בגולף - עם מינויים של אלי מיזרוח לתפקיד המנכ"ל ואהרון מידן לתפקיד היו"ר - הציגה היום (ד') החברה תוכנית אסטרטגית חדשה, שמטרתה הגדלת מחזור הפעילות ושיפור הרווחיות.

‏חברת האופנה, שבשליטת כלל תעשיות של לן בלווטניק, עוסקת בתחום ההלבשה באמצעות הרשתות גולף, פולגת, אינטימה, מקס מורטי, בלו בירד וספרינט; ובאופנת הבית באמצעות גולף אנד קו וגולף קידס.

‏‏‎מיזרוח אמר היום כי "התוכנית מכוונת למנף את התשתית הפיננסית שלנו לצמיחה מהירה וחדה. הקבוצה מציגה כבר 4 שנים מחזור פעילות שנתי של כ-700 מיליון שקל ורווח תפעולי שנחתך בחצי, ואנחנו רוצים להגיע תוך 4 שנים למחזור של 1 מיליארד שקל ולהעלות את הרווחיות התפעולית מ-7% ל-10%".

‏מיזרוח הסביר כי "התוכנית מתבססת על 3 מנועי צמיחה - רכישות, צמיחה מבוססת על חנויות זהות ומנועי צמיחה חדשים".

לדבריו, "בין חצי לשני שלישים מהצמיחה המתוכננת צפויים להגיע מרכישת פעילויות - ויש לנו את התשתית התפעולית והפיננסית לכך. רכישת כיתן, עם מחזור נוכחי של כ-50 מיליון שקל, היא תחילת הדרך.

"לגבי הצמיחה בחנויות קיימות, אנחנו נוקטים הרבה פעולות להעביר את הקבוצה לניהול קמעוני מודרני שיסייע לכך, ובדוחות הכספיים שפרסמנו היום הצגנו בפעם הראשונה זה 6 שנים צמיחה במכירות בחנויות זהות. היום ממוצע המכירות שלנו הוא 1,100 שקל למ"ר, וממוצע השוק עומד על 1,300. מנועי צמיחה חדשים יגיעו ממותגים בינלאומיים ומכניסה לתחום המסחר האלקטרוני (‏‎(e-commerce‎‏".

‏כאמור, במקביל לתוכנית האסטרטגית פרסמה גולף את תוצאותיה לרבעון השני של 2014, שאותו סיכמה עם זינוק של 73% ברווח הנקי, שהגיע ל-19.5 מיליון שקל, וקפיצה של 23% במכירות שהגיעו ל-189 מיליון שקל, וזאת בתמיכת עיתוי חג פסח, שחל השנה בחודש אפריל. המשקיעים בשוק הגיבו בחיוב לדוחות ולתוכנית האסטרטגית, והמניה עלתה היום במהלך המסחר ביותר מ-5%.

‏במחצית השנה של 2014 נחלשו רווחי גולף ב-5% ל-23.5 מיליון שקל, למרות שהכנסותיה עלו ב-3.5% ל-341 מיליון שקל.‏‏‎ ‎בתקופת הרבעון השני ומחצית השנה גולף סבלה ממצב השוק, שגרר אותה להגדיל את המבצעים וההנחות, וכן סבלה מהוצאות בגין מלאי איטי, ששחקו את שיעורי הרווחיות הגולמית, והשפיעו לשלילה על שיעורי הרווח התפעולי בתקופת המחצית.

‏גולף גם הודיעה היום על חלוקת דיבידנד של 20 מיליון שקל לבעלי המניות, וזימנה אסיפת בעלי מניות לחודש הבא, שתתבקש לאשר לאילנה קאופמן, שכיהנה כמנכ"לית הקבוצה עד פברואר האחרון, מענק פרישה של 1.2 מיליון שקל. עלות העסקת קאופמן ב-2013 עמדה על 3.2 מיליון שקל. ‏‎‎‏

תוצאות גולף 8-14
 תוצאות גולף 8-14