נעילה חיובית בבורסה; פריגו עלתה 5.3%, פרטנר 1.3%

בנק הפועלים דיווח על תוצאות טובות ברבעון השני ■ עליות שערים בשוקי העולם על רקע הערותיו של נשיא רוסיה

חדר מסחר / צילום: שמעון בלול  מבעד לעדשה
חדר מסחר / צילום: שמעון בלול מבעד לעדשה

המסחר בבורסה ננעל היום (ה') בעליות שערים, על רקע עליות בשוקי העולם, ותוך שהמשקיעים עוקבים אחר הארועים בדרום, והארועים המשפיעים על המסחר בעולם, בעיראק ואוקראינה. מדד תל אביב 100 עלה ב-0.3% לרמה של 1,239.4 נק', והמעו"ף עלה ב-0.24% לרמה של 1,389.3 נק'. מחזור המסחר הסתכם בכמיליארד שקל.

לאחר חידוש הירי לעבר הדרום, ישראל וחמאס הסכימו על הארכת הפסקת האש ב-5 ימים נוספים. סמוך לשעה 21:50, שעתיים לפני תום הפסקת האש נשמעו אזעקות בישובי עוטף עזה ורקטה אחת התפוצצה בשטח פתוח במועצה אזורית חוף אשקלון. שעה קלה לאחר מכן דיווחו גורמים במצרים על הארכת הפסקת האש, כאשר עיזת א-רישק, חבר משלחת לקהיר מטעם חמאס, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי הפסקת האש תוארך "על מנת להמשיך את הדיונים". בהמשך הודיע חמאס על הארכת הפסקת האש ב-120 שעות.

דאגה בגוש האירו. כלכלת גרמניה איבדה מומנטום ברבעון השני של 2014 והתכווצה לראשונה מזה כשנה. כלכלת צרפת נמצאת בסטגנציה. כך עולה מקריאות התמ"ג הראשוניות שפורסמו היום בשתי הכלכלות החזקות ביבשת. לפי נתוני הקריאה הראשונית של התמ"ג, גרמניה, הכלכלה החזקה ביבשת, התכווצה בשיעור של 0.2% (שנתי) ברבעון השני, בעיקר בשל המאזן השלילי בין היבוא והיצוא לצד ירידה חדה בפעילות הבנייה. חולשה נרשמה גם בתחום המסחר וההשקעות הזרות. אנליסטים בשוק ציפו להתכווצות של 0.1% בתמ"ג, לאחר קצב צמיחה של 0.7% ברבעון הראשון. קצב הצמיחה של הכלכלה הצרפתית נותר ללא שינוי ברבעון השני, בעוד בשוק ציפו שהכלכלה תתרחב בקצב זניח של 0.1%.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום כי רוסיה תעשה ככל שביכולתה על מנת לסיים את שפיכות הדמים באוקראינה. "נעשה כל שבכוחנו כדי שהקונפליקט יסתיים בהקדם, והדם יפסיק לזרום באוקראינה", אמר פוטין בביקור בקרים. "עלינו לבנות את מדינתנו ברוגע וכבוד, ולא לבודד אותה מהעולם החיצון", הוסיף.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול בעליות בהמשך לעליות שערים בבורסות אירופה ובאסיה מוקדם יותר. נתונים מזירת המאקרו השפיעו גם הם על כיוון המסחר כמו גם ההתפתחויות בזירה הגיאופוליטית.

דוחות טובים להפועלים

בנק הפועלים דיווח היום על תוצאות טובות ברבעון השני. בשורה התחתונה הציג הבנק גידול של 19.5% ברווח הנקי לכ-783 מיליון שקל ברבעון השני לעומת רווח של כ-655 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2013. דירקטוריון הבנק החליט על תשלום דיבידנד בשיעור של כ-15% מרווחי הרבעון השני, בסך של 119 מיליון שקל.

חברת התעופה אל על פרסמה היום תוצאות טובות לרבעון השני של השנה. בשורה התחתונה דיווחה אל על כי הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-16.3 מיליון דולר לעומת 3.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2013, זינוק של כ-340%.

בנק מזרחי טפחות דיווח אתמול כי ברבעון השני רשם רווח שיא של 302 מיליון שקל, ובסיכום המחצית הראשונה הרוויח 566 מיליון שקל, עלייה של כ-8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

חברת הסלולר פרטנר סיכמה אתמול את הרבעון השני של 2014 עם ירידה של 4% בהכנסות ל-1.087 מיליארד שקל (כ-316 מיליון דולר). מאידך, הוצאותיה התפעוליות של פרטנר ירדו ב-8% ל-642 מיליון שקל, כאשר ה-EBITDA רשם עלייה של 4% ל-291 מיליון שקל. בשורה התחתונה רשמה החברה זינוק של 130% ברווח ל-46 מיליון שקל (כ-12 מיליון דולר).

פוקס דיווחה היום כי הרווח הנקי ברבעון השני של שנת 2014 הסתכם לכ-26.1 מיליון שקל והיווה כ-9% מהמכירות בהשוואה לרווח נקי של כ-25.1 מיליון שקל המהווה 10.7% מהמכירות בתקופה המקבילה אשתקד.

שותפויות הנפט והגז זרח חיפושי נפט וגז, גינקו חיפושי נפט (מקבוצת גוליבר) והזדמנות ישראלית, קבוצת אשטרום וד"ר א. רוזנברג ושות' חברו יחד בבקשה, שהוגשה לממונה על ענייני הנפט במשרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, לקבלת רשיון לחיפושי נפט באזור חלמיש הנמצא במדבר יהודה בחלק הצפוני-מזרחי של הנגב, בשם "רשיון חתרורים".