בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים לאחר דבריו של פוטין

כלכלת גרמניה התכווצה ב-0.2% ברבעון השני, לראשונה מזה כשנה ■ התמ"ג בצרפת ובגוש האירו נותר ללא שינוי ■ המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת ■ מדד המחירים לצרכן בגוש האירו טיפס ב-0.4%

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות שערים, לאחר דברי ההרגעה של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, ועל רקע נעילה חיובית אמש בוול סטריט ומגמה מעורבת בבורסות אסיה. המשקיעים מגיבים לנתוני התמ"ג שפורסמו היום בגוש האירו.

אתמול אמר נשיא שלוחת הפד בריצ'מונד, ג'פרי לאקר, כי להערכתו הפד יעלה את הריבית רק בתחילת 2015 ולא לפני כן. בורסות אירופה התאוששו אתמול ורשמו עליות לאור הרגיעה במשבר הרוסי-אוקראיני.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמר היום כי רוסיה תעשה ככל שביכולתה על מנת לסיים את שפיכות הדמים באוקראינה. "נעשה כל שבכוחנו כדי שהקונפליקט יסתיים בהקדם, והדם יפסיק לזרום באוקראינה", אמר פוטין בביקור בקרים. "עלינו לבנות את מדינתנו ברוגע וכבוד, ולא לבודד אותה מהעולם החיצון", הוסיף.

בזירת המאקרו התפרסמו היום נתוני התמ"ג ברחבי היבשת. לפי קריאת התמ"ג הראשונית בגרמניה, הכלכלה החזקה ביבשת התכווצה בשיעור של 0.2% (שנתי) ברבעון השני של 2014, לראשונה מזה כשנה. קריאת התמ"ג של כלכלת צרפת נותרה ללא שינוי בעוד האנליסטים ציפו לצמיחה זעירה של 0.1%. ב-12:00 (שעון מקומי) פורסמו נתוני התמ"ג של גוש האירו, שנותרו ללא שינוי ברבעון השני. מדד המחירים לצרכן (CPI) שטיפס בחודש יולי ב-0.4% (שנתי) בהתאם לצפי בשוק.

אלעד סלומון מבית ההשקעות יוטרייד מציין היום כי מדד הדאקס איבד בשבועיים האחרונים 7% מערכו. המדד נעצר על רמת התמיכה סביב 8,918 נקודות כאשר שבירתה עשויה לגרום לירידות סביב אל עבר רמת 8,400 הנקודות - כ-6% פחות מהרמה הנוכחית. המשקיעים באירופה חשים בעלייה ברמת הסיכון ולכן הגבירו את הביקושים לאג"ח ממשלתי של ממשלת גרמניה שהריבית שלו ירדה לראשונה מזה שנתיים לרמה של 0%.

מניית RWE יורדת 2.8% לאחר שפרסמה דוחות שלא עמדו בציפיות האנליסטים. מניית החברה הדנית Novozymes צוללת בכ-6% לאחר שפרסמה גם היא דוחות מאכזבים.

נתונים שליליים באסיה

בבורסות אסיה נרשמה היום (ה') מגמה מעורבת עם נטייה לעליות לאחר סגירה חיובית בוול סטריט אמש. המשקיעים ממשיכים לעקוב אחרי ההתפתחויות בעיראק ובאוקראינה ומגיבים לשטף הנתונים המאכזבים באסיה ואירופה.

המסחר בוול סטריט נחתם כאמור אתמול (ד') בעליות בהמשך לעליות שערים בבורסות אירופה ובאסיה מוקדם יותר. נתונים מזירת המאקרו השפיעו גם הם על כיוון המסחר כמו גם ההתפתחויות בזירה הגיאופוליטית.

בצרפת דווח אתמול כי מדד המחירים לצרכן רשם ירידה של 0.3% ביולי. ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד ב-0.5%. בגרמניה דווח כי מדד המחירים לצרכן רשם עלייה של 0.3% ביולי. ב-12 החודשים האחרונים עלה המדד בגרמניה ב-0.8%.

בגוש האירו פורסם נתון התפוקה התעשייתית לחודש יוני שירד ב-0.3% בעוד הצפי עמד על עלייה של 0.5%.

ביפן דווח אתמול כי התוצר המקומי הגולמי התכווץ בקצב שנתי של 6.8% ברבעון השני של 2014, לאחר צמיחה של 6.7% ברבעון הראשון ולעומת צפי להתכווצות של כ-7%.

בסין דווח אתמול כי התפוקה התעשייתית גדלה ביולי ב-9% לעומת 9.2% ביוני. עוד דווח בסין כי המכירות הקמעונאיות גדלו ב-12.2% ביולי (לעומת יולי 2013).

בטוקיו המשיכה מניית סוני בעלייה לאחר שאתמול הוסיפה 2% על רקע דיווחים בנוגע למכירות חזקות של הפלייסטיישן 4. גם מניות סוזוקי מוטור ופנאסוניק בולטות בעליות.