פואמיקס הגישה טיוטת תשקיף לגיוס עד 75 מיליון דולר

בין המשקיעים: ערי סטימצקי והמיליארדר בני שבתאי, לאחר האקזיט האדיר ב-Viber ■ שווי החברה, המפתחת תרופות למחלות עור, ינוע בין 100 ל-200 מ' ד' לפני הכסף

חברת פואמיקס הישראלית, העוסקת בפיתוח של תרופות למחלות עור על בסיס קצף למריחה, פרסמה טיוטת תשקיף לגיוס של עד 75 מיליון דולר. שווי החברה בהנפקה טרם נקבע, והוא צפוי לנוע בין 100 ל-200 מיליון דולר, לפני הכסף. את ההנפקה מובילים בנקי ההשקעות אופנהיימר ומקסים.

פואמיקס הוקמה ב-2003 על-ידי ד"ר דב תומרקין, המשמש כמנכ"ל, ועל-ידי מאיר עיני, סמנכ"ל התפעול, אשר שניהם כבר הקימו וניהלו בעבר חברות מכשור רפואי.

תומרקין גם כיהן בעבר כסמנכ"ל מו"פ בכיר בטבע. השניים מחזיקים כל אחד בכ-21% ממניות החברה.

בעשור שחלף מאז הקמתה, מומנה החברה בידי משקיעים פרטיים, אשר כעת מתבררת זהותם.

חברת השקעות בבעלות ערי סטימצקי, לשעבר בעל הוצאת הספרים סטימצקי, מחזיקה 12.1% בפואמיקס.

סטימצקי משמש בין היתר כמשקיע אנג'ל בחברות טכנולוגיה, ועם הצלחותיו בתחום זה נמנות חברת מוצרי הבטיחות לרכב מובילאיי, שהשלימה הנפקת ענק בוול סטריט בשבוע שעבר, וחברת המסרים המיידיים מיראביליס, שנמכרה לאמריקה און ליין בשנת 1998.

בעל מניות נוסף הוא איש העסקים בני שבתאי, שהרוויח מאות מיליוני דולרים ממכירת חברת האינטרנט Viber בתחילת השנה, ומחזיק ב-9.4% בפואמיקס.

שבתאי החל את דרכו כמאבטח בשגרירות ישראל בצרפת, והפך במרוצת השנים לאיש עשיר שאת הונו הראשוני עשה ממכירת שעוני היוקרה Raymond Weil, והיה הנשיא והבעלים של השלוחה האמריקאית של המותג. בהמשך נכנס לעסקי נדל"ן, תעשייה וטכנולוגיה.

עוד משקיעים בפואמיקס הם קרן רוזה אלבה של היהלומן חיים צ'יזיק (7.4%), הפלסטיקאי ד"ר עמירם בורנשטיין ודורון פרידמן.

מוצרים עצמאיים והסכמי שימוש

חברת פואמיקס משלבת בין טכנולוגיית הקצף הייחודית שלה לבין תרופות קיימות, וזאת במטרה לפתח גרסאות חדשות של אותם מוצרים הניתנות למריחה נוחה על העור בתצורת קצף. היא מפתחת מוצרים עצמאיים, ושני המוצרים המובילים הם קצף אנטיביוטי לטיפול באקנה, וקצף אנטיביוטי לטיפול במחלת עור בשם Impetigo.

כמו כן יש לחברה הסכמים עם חברות תרופות אשר משתמשות בקצף שלה כחלק ממוצרים שהן מפתחות, על בסיס תרופות קיימות או חדשות.

מן ההסכמים הללו היא רשמה עד היום הכנסה כוללת של 14.1 מיליון דולר, ממקדמות ומתשלומי אבני דרך כאשר המוצרים התקדמו בניסויים, אך אף אחד מן המוצרים הללו עוד לא הגיע לשוק.

ההכנסות מאבני דרך הן לרוב תנודתיות מאוד, ואכן, במחצית הראשונה של 2014 רשמה החברה הכנסות של 2 מיליון דולר, לעומת 290 אלף דולר בלבד במחצית המקבילה ב-2013. ההפסד של החברה למחצית זו עמד על 3.4 מיליון דולר, לעומת 1.7 מיליון בתקופה המקבילה.

המוצר לאקנה השלים ב-2013 ניסוי שבו נבחן באקנה בינוני עד חמור (המטופל היום לרוב באנטיביוטיקה בבליעה), ונמצא כי הוא מפחית את כמות האקנה בכ-70%. לא נערכה השוואה מול המוצרים המתחרים, אולם לדברי החברה, האנטיביוטיקה מפחיתה את הנגעים ב-44% בלבד, ויש לה גם תופעות לוואי. החברה מעריכה כי תחל בניסוי שלב III, במסלול פיתוח התרופות המקוצר (505b2) בשנת 2015. החברה מצהירה בתשקיף שלה כי המוצר הזה יכול להיות התרופה המובילה בשוק לטיפול באקנה חמור.

גורמים אחרים בשוק טוענים כי כבר יש קצף אנטיביוטי בשוק, כולל לטיפול באקנה (לחברת פריגו, למשל, יש מוצר כזה), אך הטיפול המקובל הוא עדיין כדורים לבליעה, כך שצפויה לחברה תחרות.

המוצר ל-impetigo, מחלת עור של ילדים, הצליח להשיג הפוגה מלאה בכל החולים תוך שבועיים, בעוד שבמוצר המתחרה מדווח על 81% הצלחה. גם מוצר זה אמור להיכנס לניסוי שלב III ב-2015, לקראת סופה.

טכנולוגיית הקצף של פואמיקס היא ייחודית ומגובה בפטנטים, אולם חברות אחרות מייצרות כאמור קצפים משלהן, ויכולות לשלב בהם את אותן תרופות. נכון לסוף המחצית השנייה של שנת 2014 לפואמיקס יש 10.5 מיליון דולר בקופת המזומנים שלה.

חלון ההנפקות יישאר פתוח?

המחצית הראשונה של 2014 הייתה סוערת מבחינת הנפקות הביומד בוול סטריט, ביניהן של מספר חברות ישראליות. בחודש יולי לבדו הושלמו בנאסד"ק הנפקות של 22 חברות ביומד, רובן בשווי של 150-250 מיליון דולר, מהן שתיים ישראליות.

הישראליות שכבר יצאו לציבור השנה הן גלמד, לומניס, מדיוונד, ביובלאסט ומקרוקיור, אשר גייסו סכום כולל של 271 מיליון דולר.

כמו כן הנפיקה גם קייט פארמה, אשר לה קשרים ישראליים וטכנולוגיה ישראלית במקור.

את עונת ההנפקות הנוכחית של הישראליות סגרה ברעש גדול הנפקת VBL, אשר בוטלה בדיעבד לאחר שהמניה הספיקה להיסחר במשך 4 ימים, משום שמשקיע מוביל לא הזרים את כספי ההנפקה. היה זה אירוע נדיר ביותר בוול סטריט, שכמותו לא נראה כעשור.

כעת לוקח השוק הפוגה, ובספטמבר צפוי להתחדש הגל, עם הנפקות של פואמיקס, Rewalk וסיילנסיד (שכבר הגישו טיוטות תשקיף פומביות), וכן נוירודרם, פוליפיד וכן מאפי, אשר כבר ניסתה פעמיים בסבב הנוכחי, ואולי תנסה שוב בשווי מופחת. בינתיים, סקטור הביומד הפך תנודתי יותר, והנפקות רבות, לא רק ישראליות, מציגות תשואה שלילית.

חברות הביומד שהנפיקו מתחילת השנה
 חברות הביומד שהנפיקו מתחילת השנה