דוחות דלק קידוחים: ירידה ברווח, עלייה במכירות

הרווח של דלק קידוחים ירד ברבעון השני של השנה ל-9 מיליון דולר, לעומת 16.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2013 ■ הכנסות החברה ממכירת גז טבעי הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-89.9 מיליון דולר, לעומת 71.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד

הרווח של דלק קידוחים ירד ברבעון השני של השנה ל-9 מיליון דולר, לעומת 16.6 מיליון דולר ברבעון השני של 2013, כך עולה מדוחותיה הכספיים של החברה שפורסמו היום (ה').

החברה מציינת כי הירידה ברווח נובעת, בין היתר, מרישום הוצאות חד פעמיות ברבעון בגין עסקאות הגנה על שער ריבית הליבור ומהתחשבנות בגין אספקת גז מפרויקט תמר עבור לקוחות ים תטיס. מנגד, ברבעון המקביל אשתקד נרשם רווח מהחכרת נכסי נפט וגז ומהכנסות מביטוח.

בדלק קידוחים מציינים כי הירידה ברווח הנקי נובעת גם ממחזור החוב והוצאות גידור בסדר גודל של 15 מיליון דולר. מדובר בהוצאה חד פעמית כדי לגדר 2 מיליארד דולר מתמר בונד, שהחליפו חוב קיים של כ-1.5 מיליארד דולר בריבית גבוהה יותר. הדבר אמור לחסוך עלויות מימון של מעל ל-100 מיליון דולר לאורך 12 השנים הבאות.

הכנסות החברה ממכירת גז טבעי הסתכמו במחצית הראשונה של השנה בכ-89.9 מיליון דולר, לעומת 71.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

העלייה בהכנסות נובעת בעיקר מגידול בהכנסות ממכירת גז טבעי וקונדנסט למגוון לקוחות בפרויקט תמר, אשר ההכרה בהכנסה ממנו החלה ברבעון המקביל אשתקד.