בורסות אירופה ננעלו בירידות על רקע המתיחות באוקראינה

התנגשויות בין צבא אוקראינה לצבא רוסיה על אדמות אוקראינה הציתו מחדש את החששות מפני העימות באזור

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ה') בירידות שערים, על רקע התגברות המתיחות באוקראינה, ועל רקע ספקולציות לגבי תוכניות תמריצים חדשות לאחר פרסום נתוני מאקרו חלשים אתמול.

נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, אמנם אמר אתמול כי רוסיה תעשה ככל שביכולתה על מנת לסיים את שפיכות הדמים באוקראינה, אולם דובר של צבא אוקראינה אומר היום כי מתקיימים חילופי אש בין צבא אוקראינה לכוחות רוסיים, על אדמת אוקראינה. משרד החוץ הרוסי אישר את הדברים, ומסר כי ממשלת אוקראינה מנסה למנוע מרוסיה להכניס סיוע למזרח אוקראינה.

דיווח זה מגיע לאחר שמזכ"ל נאט"ו אנדרס רסמוסין אמר כי כוחות רוסיים נצפו הלילה כשהם חוצים את הגבול לאוקראינה, בהמשך למשלוחי נשק ולוחמים

באירופה פורסם אתמול כי כלכלת גוש האירו נותרה בסטגנציה ברבעון השני בעוד אנליסטים ציפו לקצב צמיחה של 0.1%. התמ"ג בגרמניה התכווץ ב-0.2% ברבעון השני, לראשונה מזה כשנה, עניין שמעורר חשש רב בקרב מנהיגי גוש האירו. האינפלציה בגוש האירו טיפסה ב-0.4% ביולי, כך לפי מדד המחירים לצרכן שפורסם אתמול.

מניית BHP ביליטון ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה כי בכוונתה לחלק למשקיעים דיבידנד בעין של חלק מנכסיה ביניהם הפעילות בתחום המגנזיום, הניקל והאורניום.

באסיה הסתיים המסחר בעליות, ובורסת הונג קונג עלתה לשיא חדש מאז יולי 2008.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול במגמה חיובית, על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה. נתוני המאקרו והדוחות הכספיים ממשיכים לרכז עניין בעוד המשקיעים מתמקדים גם בזירה הגיאופוליטית.

בזירת המאקרו האמריקנית פורסמו נתוני תביעות האבטלה השבועיות, שעלו ב-21 אלף ל-311 אלף בשבוע שהסתיים ב-9 באוגוסט, ובכך הגיעו לרמה הגבוהה ביותר מאז יוני, לעומת התחזיות לרמה של 309 אלף.

בטוקיו רשמותמניות טויוטה מוטור, ניסאן מוטור וסוזוקי מוטור ירידות קלות ומנגד סוני המשיכה בהתקדמות והוסיפה לערכה עוד 2%.