"המניות בתיק ההשקעות - האפיק המועדף לנטילת סיכון"

כלכלני לאומי: "אנו ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. במניות חו"ל אנו ממליצים על חשיפת יתר לשווקים מתעוררים וחשיפת חסר לארה"ב"

וול סטריט    / צלם: בלומברג
וול סטריט / צלם: בלומברג

"אנו מעריכים שהתשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל צפויות לעלות בהדרגה, בטווח הזמן הבינוני, וזאת כתלות בהמשך השיפור בכלכלה הגלובלית. לכן, מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן)", כך כותבים כלכלני בנק לאומי בסקירתם השבועית על שוק ההון.

להערכתם, הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון. "אנו ממליצים על משקל יתר משמעותי למניות חו"ל, לנוכח חולשת הביקושים המקומיים בישראל. במניות חו"ל אנו ממליצים על חשיפת יתר לשווקים מתעוררים וחשיפת חסר לארה"ב. למרות העלייה ברמת הסיכון, אנו נשארים בשלב זה בחשיפת יתר קלה לאירופה, תוך התמקדות במדדי גרמניה, אנגליה, ובסקטור הפיננסי".

במניות חו"ל, בלאומי מעדיפים סקטורים שפגיעים פחות בסביבת ריביות עולה: טכנולוגיה, פיננסים, אנרגיה. מנגד, כדאי להימנע ממניות נדל"ן, וממניות בעלות תשואת דיווידנד גבוהה מאוד - שככלל חשופות יותר לעלייה בסביבת הריבית בארה"ב.

כלכלני לאומי ממליצים על החזקה מועטה של אג"ח קונצרני בחו"ל, תוך התרכזות בדירוגי ההשקעה הנמוכים, ומח"מ בינוני-קצר. "למרות ירידות המחירים באג"ח High Yield במהלך חודש יולי, המרווחים באפיק זה עדיין נמוכים מדי ביחס לסיכון הגלום בו".

בנוגע לאג"ח ממשלת ישראל ממליצים בלאומי על חשיפה גבוהה "תוך התמקדות במח"מ בינוני-קצר (עד 5 שנים). רמת מחירים גבוהה בחלק הארוך של העקומים, מגדילה את הסיכון בהחזקת פלח זה".

בנוגע לאג"ח קונצרני מציינים בלאומי כי "רמת המרווחים באפיק הקונצרני בישראל עדיין נמוכה. מומלצת חשיפה מצומצמת בלבד לאפיק, תוך התמקדות בסדרות של חברות תזרימיות בדירוגי השקעה בינוניים-גבוהים ומח"מ קצר".

בהתייחסות למבצע "צוק איתן" אומרים בלאומי כי בטווח הקצר, השפעת האירועים הבטחוניים על השוק המקומי הייתה מתונה. עם זאת, השילוב של פעילות כלכלית ממותנת (עוד לפני חודש יולי) וההשלכות האפשריות של המבצע על הכלכלה הישראלית, בעיקר במישור התקציבי, מגדילים את הסיכון בשוק המקומי. לפיכך, "אנו נותרים בחשיפה נמוכה יחסית למניות ואג"ח בישראל".