סגן נשיא ישראלי ראשון בחברת אפל העולמית - ג'וני סרוג'י

מונה באופן רשמי לסגן נשיא לתחום החומרה ■ סרוג'י הוא ישראלי-ערבי יליד חיפה ובתפקידו באפל הוא מדווח ישירות למנכ"ל החברה טים קוק, אבל לא נמצא בשדרה הניהולית הבכירה ביותר בחברה האמריקנית

סגן נשיא ישראלי ראשון בחברת אפל העולמית - ג'וני סרוג'י - מונה באופן רשמי לסגן נשיא לתחום החומרה. סרוג'י הוא ישראלי-ערבי, יליד חיפה ובוגר הטכניון, כאשר בתפקידו באפל הוא מדווח ישירות למנכ"ל החברה טים קוק, אבל לא נמצא בשדרה הניהולית הבכירה ביותר בחברה האמריקנית.

"סרוג'י מוביל בחברה את כל תחום הפיתוח וארכיטקטורת הסיליקון, כאשר הוא מכסה מגוון גדול של מכשירים וטכנולוגיות", כך נכתב באתר אפל. סרוג'י נמצא בתפקיד באופן לא רשמי כבר כשנה.

סרוג'י הצטרף לאפל בשנת 2008, כאשר הוא הוביל את פיתוח מחשב על שבב של החברה, ה-A4. "סרוג'י אחראי על פיתוחים פורצי דרך בתחום הסילקון וטכנולוגיות חומרה, כולל האפליקיישן פרוססור, שליטה באחסון, חיישני מגע במסך, תקשורת אלחוטית ושבבים הקשורים לתחום החשמל", כותבים באפל.

לפני עבודתו באפל, סרוג'י כיהן בתפקידים בכירים באינטל ו-IBM בתחומים הקשורים לפיתוח מעבדים, כאשר הוא השלים תואר שני במדעי המחשב בטכניון.

"סרוג'י הוא בן אדם מקסים ברמה גבוהה מאוד והוא נעים הליכות" מספר היום (א'), יונה יהב, ראש עיריית חיפה ל"גלובס". "אנחנו עדיין מתכתבים באימיילים בעקבות פגישה שעשינו לפני 3 שנים, כאשר אפל החליטה להקים את מרכז המחקר והפיתוח שלה בחיפה".

יהב מספר שבאותו זמן הוא ביקש לפגוש את מנהל הישראלי של אפל במו"פ אהרון אהרון, אבל לאחר קביעת הפגישה הוא קיבל הודעה ממטה אפל שהוא יפגוש נציג מהמטה האמריקני. "סרוג'י נכנס לחדר ואמר שאת הפגישה נקיים בשפה העברית, אני ערבי וישראלי מרחב עבאס וכל מה שיש לו בחיים זה בגלל חיפה והטכניון".

אפל ישראל מחזיקה כ-600 עובדים במשרדיה בחיפה, רעננה ובהרצליה פיתוח. החברה עובדת כרגע על הקמת משרדים חדשים בבניין הנבנה בימים אלו בהרצליה, שכנראה ירכז את הפעילויות שלה. את מכירות מוצרי אפל לישראל מנהל מהמטה האירופאי, ישראלי בשם ניר אילון, היושב בלונדון.