עסקה מדורגת: מכירת גמידה סל לנוברטיס שוב על השולחן

דיווחה על מו"מ להסכם השקעה ואופציה למכירת מניות לענקית הפרמצבטיקה ■ מדובר בעסקה מדורגת שמוערכת ב"מאות מיליוני דולרים"

משרדי גמידה סל / צילום: איל יצהר
משרדי גמידה סל / צילום: איל יצהר

העסקה למכירת גמידה סל, יצרנית טיפול בסרטן הדם באמצעות תאי גזע, לנוברטיס, שוב על השולחן. עם זאת, הפעם לא מדובר באקזיט ענקי בשווי של מאות מיליוני דולרים, אלא בעסקה מדורגת שבשלב ראשון כוללת הזרמת מזומן של כמה עשרות מיליוני דולרים לתוך החברה.

בהמשך, בכפוף לעמידה באבני דרך, עשויים בעלי המניות הקיימים בגמידה סל, שבראשות אלביט מדיקל (המחזיקה בה 31%) וכלל תעשיות ביוטכנולוגיה (22%), לממש את החזקותיהם תמורת סכומים מהותיים. שתי האחרונות דיווחו היום לבורסה כי גמידה סל מנהלת "משא ומתן עם חברה בתחום הפרמבצטיקה לחתימה על הסכם השקעה ואופציה". ככל הנראה מדובר על "האקסית" של החברה - ענקית התרופות נוברטיס, שבמאי האחרון נסוגה במפתיע מהחלטתה לרכוש את גמידה סל.

גמידה סל דיווחה כי הסכם ההשקעה מול המשקיע (נוברטיס; א"פ) כוללת השקעה ב-15% ממניות החברה תמורת סכום "מהותי", כאשר בנוסף תינתן לנוברטיס האופציה לרכוש מבעלי המניות של גמידה את כל החזקותיהם.

האופציה ניתנת למימוש בכפוף להשלמת כמה אבני דרך הקשורות למוצר שאותו מפתחת החברה - NiCord. עוד דיווחה החברה, כי עם מימוש האופציה ישלם הקונה לבעלי המניות האחרים בגמידה סל סכום מהותי במזומן ותשלומים עתידיים מבוססי עמידה באבני דרך של פיתוח המוצר, כך שהעסקה כולה מוערכת על ידה בסכום כולל של "כמה מאות מיליוני דולרים".

דירקטוריון נוברטיס התנגד

לגמידה סל שני מוצרים בפיתוח - מוצר ה-StemEx שפותח במסגרת מיזם משותף עם טבע ועבר ניסוי שלב III על פי הגדרות של ה-FDA (רשות המזון והתרופות בארה"ב). לאחר סיום הניסוי, שארך יותר מחמש שנים, החליטה הרשות שהיא מעוניינת בניסוי נוסף. המוצר השני הוא NiCord, שפועל באותה התוויה של טיפול בסרטן, אך כנראה יעיל יותר ולכן תחרותי יותר.

כאמור, בחודש מאי האחרון נודע על ביטול מכירת גמידה סל לחברת נוברטיס תמורת 200-300 מיליון דולר במזומן, ופוטנציאל הכנסות נוספות של עוד כמה מאות מיליוני דולרים בכפוף לעמידה באבני דרך, לאחר שדירקטוריון נוברטיס לא אישר את העסקה.