בורסות אירופה סגרו בעליות; מדד הדאקס התקדם ב-1.6%

עליות בוול סטריט ■ בסין פורסם כי מחירי הבתים החדשים ירדו בחודש יולי

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') תוך עליות במדדים המובילים, במקביל למגמה חיובית בוול סטריט ולאחר פרסום נתוני מאקרו באסיה.

אלעד שמש האסטרטג הראשי של Colmex (קולמקס) בית השקעות, מציין כי "ברקע לפתיחת שבוע אופטימית, נראה כי "קריסת הבזק" מסוף השבוע ממשיכה להעלות את מפלס הפחד בשווקים. קריסת בזק מתאפיינת בזריקת סחורה מהירה בעקבות חשש מאירוע או תרחיש מסוים ומציף את חששם של הסוחרים ונותן טעימה מתגובת השווקים לאירוע שלילי. בחדרי העסקאות קיים ביקוש עולה למכשירי גידור בינוניים וארוכים בעיקר על נכסי הבסיס מאירופה. נראה כי עיקר חששם של הסוחרים נובע מהמשך הידרדרות הכלכלות המובילות ביבשת אשר עלולה לסחוף את הכלכלה הגלובאלית למשבר הבא. בטווח הקצר קיימת עלייה ברכיב המזומן אשר שומרים המשקיעים לעצמם בכדי לנצל הזדמנויות עתידות להיפתח ולביצוע מכירות בחסר כאשר ברגע המתאים".

ביום שישי ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת, כאשר הסוחרים בשוק נושאים עיניהם לשטף נתוני המאקרו שיתפרסמו השבוע, בכללם פרוטוקולי ישיבת הריבית של הפד, נתונים משוק הדיור ונתוני האינפלציה.

בסוף השבוע ייפתח כנס הבנקאים בג'קסון הול, וויאומינג, כאשר המשקיעים ינסו לחפש רמזים בדבריהם של יו"ר הפד ג'נט ילן ונגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי בכל הנוגע לעתיד המדיניות המוניטארית שבכוונתם לנקוט.

בזירה הגיאופוליטית, שרי החוץ של אוקראינה ורוסיה נפגשים היום בברלין בעוד מנהיגי האיחוד האירופי לוחצים על שתי המדינות לסיים את הקונפליקט. ובעיראק, ארה"ב החליטה להרחיב את ההתקפות על ארגון דאע"ש.

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת על רקע נתון מאקרו שלילי בסין והרגיעה בזירה הגיאופוליטית.

בזירת המאקרו המקומית פורסם היום בסין כי מחירי הבתים החדשים ירדו ב-64 ערים מרכזיות מתוך 70 ערים בחודש יולי. מדובר בירידת המחירים המקיפה ביותר מאז ינואר 2011. בנוסף פורסם כי ההשקעות הזרות במדינה ירדו ב-0.4% בחודש יולי לאחר עלייה של 2.2% בחודש יוני.

"אנו רואים ירידה בסיכונים הגיאופוליטים", אומר שיין אוליבר, אסטרטג השקעות בחברת AMP Capital. "המגמה בשוק המניות היא המשך העליות", הוא הוסיף.

מניית Chugai Pharmaceutical זינקה בכ-16% לאור דיווחים לפיהם ענקית התרופות Roche Holding מתכוונת לרכוש את יתרת ההחזקות בחברת התרופות היפנית.

מניית נינטנדו רשמה עליות חדות בטוקיו על רקע מכירות גבוהות של משחק חדש שהחברה משווקת בארה"ב.