נעילה חיובית בוול סטריט: המדדים טיפסו בכ-1%

סקר ה-NAHB למצב שוק הנדל"ן עלה ל-55 נקודות ■ פרופ' רוברט שילר מזהיר ממפולת בוול סטריט

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ב') בעליות שערים של עד כ-1%, על רקע נעילה חיובית בבורסות אירופה, ולאור רגיעה מסוימת בזירה הגיאופוליטית. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו משמעותיים, מלבד מדד אמון הקבלנים. מדד הנאסד"ק התקדם לשיא של 14 שנים.

סקר ה-NAHB למצב שוק הנדל"ן פורסם היום. המדד עלה ב-2 נקודות באוגוסט ל-55 נקודות, בעוד אנליסטים צפו שהמדד, שבודק את סנטימנט הקבלנים, ישאר ללא שינוי.

בסוף השבוע ייפתח כנס הבנקאים בג'קסון הול, וויאומינג, כאשר המשקיעים ינסו לחפש רמזים בדבריהם של יו"ר הפד ג'נט ילן ונגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי בכל הנוגע לעתיד המדיניות המוניטארית שבכוונתם לנקוט.

בזירה הגיאופוליטית, שרי החוץ של אוקראינה ורוסיה נפגשים היום בברלין בעוד מנהיגי האיחוד האירופי לוחצים על שתי המדינות לסיים את הקונפליקט. ובעיראק, ארה"ב החליטה להרחיב את ההתקפות על ארגון דאע"ש.

המשקיע ג'ון בורבנק, מחברת "Passport Capital", חושש ממפולת. בורבנק אמר בראיון ל"בלומברג" כי הקריסה הבאה שבפתח תהיה דומה לזו שהייתה ב-1987. להערכתו של בורבנק, קיימת בעיית נזילות קשה בשווקים שתוביל לתיקון חד הדומה לזה שהיה לפני 27 שנים. "אני מאוד שורי על החברות האמריקאיות ועל סקטורים שונים אך אני דובי מאוד לגבי הנזילות משום שאנו בסביבה מרסנת", אמר בורבנק.

בתוך כך, גם זוכה פרס הנובל פרופ' רוברט שילר מאוניברסיטת ייל, סבור כי השוק יקר ומסוכן מדי. במאמר שפרסם לאחרונה ב"ניו-יורק טיימס" הוא ציין כי יחס ה-CAPE (מכפיל רווח מנוכה מחזוריות שפיתח שילר) "טיפס לרמות מדאיגות", לדבריו. "כתבתי בדאגה על היחס הגבוה של ה-CAPE לפני קצת יותר משנה, כאשר הוא עמד על 23, הרבה מעל הממוצע שלו במאה ה-20 שעומד על 15.21. כעת, המדד עומד על 25, רמה שאליה הוא הגיע רק 3 פעמים מאז 1881: ב-1929, 1999 ו-2007, תקופות שבהן היו קריסות גדולות בשוקי המניות", כתב שילר.

בזירת המאקרו העולמית פורסם היום בסין כי מחירי הבתים החדשים ירדו ב-64 ערים מרכזיות מתוך 70 ערים בחודש יולי. מדובר בירידת המחירים המקיפה ביותר מאז ינואר 2011. בנוסף פורסם כי ההשקעות הזרות במדינה ירדו ב-0.4% בחודש יולי לאחר עלייה של 2.2% בחודש יוני.

איציק נוי, מנכ"ל קבוצת ההשקעות הבינלאומית Smart Capital, מציין כי "השוק האמריקני מקרין עוצמה כאשר במהלך השבוע האחרון הוא מתקן כמעט את כל הירידות של השבועיים שקדמו. אנו ממשיכים להחזיק בדעה שורית על המדדים המובילים בארה"ב כל עוד תוכנית רכישת האג"חים נמשכת. אני צופה התחזקות של ה-S&P500 לנקודת ההתנגדות ב-1960. התיקון החד במדד יחל מיד עם הפסקת הרכישות של הפדרל ריזרב. כלומר, לקראת הסתיו".

עוד רכישה לגוגל

השמועות בנוגע לאייפונים החדשים של אפל ממשיכות להתרוצץ בעולם ולפי השמועה האחרונה אפל צפויה למתג את האייפון 6 החדש בגודל של 5.5 אינטץ' בשם אייפון 6L.

מניות הום דיפו ריכזו עניין על רקע המלצת "קניה" מכלכלני קרדיט סוויס.

חברת טסלה האריכה את האחריות על דגמי S שלה ל-8 שנים וללא הגבלת קילומטראז'.

גוגל רוכשת את חברת JetPac שפיתחה אפליקציה לניווט עירוני. לא נמסר סכום העסקה.

מחירי הנפט ממשיכים לרדת ומניות אנרגיה מובילות עשויות לאבד גובה היום. נציין את אקסון מובייל וChevron Corp. .