בריטניה: יותר גלישה מהמובייל לאתרי תוכן מאשר מהמחשב

זאת על אף ש-45% מאתרי התוכן הבריטיים עדיין לא התאימו את האתר שלהם לגלישה מהמובייל

‎‎מכשירי המובייל כבר מזמן הפכו להיות חבריהם הטובים של המשתמשים. הם מרבים להשתמש בהם בכל מקום, והשימוש, באופן טבעי, בא על חשבון השימוש במחשבים הרגילים. גם אתרי התוכן לומדים את זה, ומספיק להסתכל על מבצע "צוק איתן" ולראות איך הכניסה לאתרים כמו וואלה, ‏ynet‏ ואחרים מהמובייל זינקה בעשרות אחוזים.

‏גם בבריטניה - שם 61% מהמבוגרים מחזיקים בסמארטפון, ו-44% מבתי האב מחזיקים טאבלט - מודעים לעניין, ושם הולכת ונרשמת היסטוריה של ממש. המו"לים המובילים מדווחים על שינוי מגמה בכך שהטראפיק מהמובייל עוקף את זה מהמחשב האישי.

‏על-פי בדיקה שערך אתר ‏Digiday‏, שמסקר את תחום העיתונות אונליין, בעיתון ה"מירור" המפורסם ראו את השינוי ביולי האחרון, כשהמובייל עקף את המחשב האישי. על-פי הנתונים, כמות הדפים הנצפים ריבעה את עצמה לעומת השנה שעברה - מ-29 מיליון ל-115 מיליון. במקביל, גם מספר המשתמשים הייחודיים שילש את עצמו - מ-10.3 מיליון ל-30.6 מיליון.

‏גם באתר ה"גארדיאן" מצביעים על כך שהמהפך מתקרב בצעדי ענק. 48% מהדפים הנצפים בימי השבוע מגיעים ממכשירים ניידים - אפליקציות ודפדפני מובייל, כשבסופי שבוע שיעור הגלישה מהמובייל עומד על 60%.

‏גם ב"פייננשל טיימס" עברו לעידן המובייל, כשכמעט 50% מהטראפיק לאתר מגיע ישירות ממכשירים ניידים. בנוסף, המובייל אחראי על 20% ממנויי הדיגיטל החדשים, לפי הדוחות האחרונים שפרסמה החברה-האם ‏Peason‏.

‏גם ב-BBC, אף שאינם מו"ל שבבסיסו מוצר פרינט, רואים נסיקה בשימוש במובייל. ב-‏Digiday‏ מציינים כי לאחרונה חשפה החברה נתונים' לפיהם הטראפיק מהמחשב שמר ב-3 השנים האחרונות על סטגנציה - בעוד הטראפיק מהמובייל ומהטאבלטים זינק מ-15% באוגוסט 2011 ליותר מ-50% השנה.

‏ולמרות זאת, נראה כי אתרי התוכן עדיין לא מוכנים כולם לעידן המובייל. מחקר שערכה חברת ‏Vibrant Media‏ הבריטית מצביע על כך ש-45% מאתרי התוכן הבריטיים עדיין לא התאימו את האתר שלהם לגלישה מהמובייל. זאת, על אף שבחברת המחקר ‏eMarketer‏ העריכו כי שוק הפרסום במובייל צפוי לגלגל השנה 2.6 מיליארד ליש"ט ולעקוף את ההכנסות מפרסום בעיתונות המודפסת.

בקרב העיתונים היומיים נמצא השיעור הנמוך ביותר של אתרים שלא מותאמים למובייל (20%) לעומת שבועונים לנשים, שם נמצא השיעור הגבוה ביותר (60.7%).