רון לאודר מתרעם: מי ירים קולו למען הנוצרים הנרדפים?

נשיא הקונגרס היהודי העולמי: "באירופה ובארה"ב אנו רואים הפגנות במחאה על מותם הטרגי של פלסטינים... אבל השחיטה הברברית של אלפי נוצרים מתקבלת באדישות יחסית"

רון לאודר / צלם: אייל פישר
רון לאודר / צלם: אייל פישר

ראשי ארגונים יהודיים בארה"ב ופעילים יהודיים אחרים נוטים למחות על פעולות אנטישמיות, מפגיעות פיזיות ביהודים ובמוסדות יהודיים, בארה"ב ומחוצה לה, ועד מקרים של אפליית יהודים. המיליארדר היהודי רון לאודר, יו"ר הקונגרס היהודי העולמי ובנה של אסתי לאודר, שפורבס אומד את הונו ב-3.9 מיליארד דולר, חרג מדפוס זה. במאמר אופ-אד ב"ניו-יורק טיימס" הוא מציג שאלה שהיהדות הממוסדת אינה מרבה לעסוק בה: ומי ירים קולו למען הנוצרים הנרדפים?

"מדוע העולם מחשה כאשר נוצרים נשחטים במזרח התיכון ובאפריקה?" - הוא שואל. "באירופה ובמזרח התיכון אנו עדים להפגנות במחאה על מותם הטרגי של פלסטינים, שחמאס עשה בהם שימוש כמגינים אנושיים. או"ם חוקר את ישראל וממקד בה את זעמו, אף על-פי שישראל רק מגנה על עצמה מפני אותו ארגון טרור. אך השחיטה הברברית של אלפי נוצרים מתקבלת באדישות יחסית".

"המזרח התיכון וחלקים ממרכז אפריקה מאבדים קהילות נוצריות שלמות שחיו שם בשלום במשך דורות", הוא מוסיף. "ארגון הטרור בוקו-חאראם חטף והרג אלפי נוצרים השנה... כחצי מיליון ערבים נוצרים נעקרו מסוריה במלחמת האזרחים שם, שנמשכת כבר 3.5 שנים. נוצרים נרדפים ונרצחים מלבנון ועד סודאן".

"היסטוריונים שייבחנו את תקופתנו יחשבו שאנשים פשוט ירדו מהפסים", כותב לאודר. "רק עיתונאים מעטים יצאו לעיראק כדי לראות במו עיניהם את גל הטרור הטרור הכמו-נאצי ששוטף את המדינה. "או"ם שומר בדרך כלל על שתיקה. מנהיגי תבל משקיעים את עצמם בעניינים אחרים בקיץ המוזר הזה של 2014. אין שום משטי הצלה לעיראק או לסוריה. והסלבריטאים וכוכבי הרוק המזדקנים - מדוע טבח נוצרים לא נקלט באנטנות החברתיות שלהם"?

לאודאר מציין כי צריך לשבח את החלטתו של נשיא ארה"ב, ברק אובמה, להפציץ מטרות של דעא"ש במאמץ להציל חייהם של רבבות מבני המיעוט היאזידי, אבל אין די בכך. "דעא"ש אינו סתם קואליציה רופפת של קבוצות ג'יהאדיסטיות אלא כוח צבאי אמיתי שהצליח להשתלט על חלקים נרחבים מעיראק עם מודל עסקי שמצליח לא פחות מקמפיין הרציחות בדם קר שהוא מנהל... אבל הוא מצטיין בעיקר במעשי הטבח שלו, שגרועים יותר מאורגיות המוות של ימי הביניים. הארגון מסמן ללא חת כמטרות שיעים, קורדים ונוצרים".

"(הטרוריסטים של דעא"ש) אכן עורפים ראשי ילדים ותוקעים את הראשים על מקלות", אמר ל-CNN מארק אראבו, איש עסקים אמריקאי, שתיאר מה שהתרחש בפארק במוסול. "ראשי ילדים נערפים, אימהות נאנסות ונרצחות והאבות מוצאים להורג בתליה".

"האדישות הכללית כלפי דעא"ש, כלפי מעשי הטבח ההמוני של נוצרים שמבצע הארגון וכלפי ההתמקדות הקטלנית שלו בישראל אינה רק שגויה; היא נתעבת", מכריז לאודר. "בנאום שנשאתי לפני אלפי נוצרים בבודפשט ביוני השנה, הבטחתי שכפי שלא נחשה נוכח האיום הגובר של אנטישמיות באירופה ובמזרח התיכון, כך גם לא נישאר אדישים לסבלם של הנוצרים".

"מבחינה היסטורית, כמעט תמיד היה המצב הפוך", אומר נשיא הקונגרס היהודי העולמי. "ברוב המקרים, היהודים היו המיעוט הנרדף. אבל ישראל היתה אחת מהמדינות הראשונות שחשה לעזרת נוצרים בדרום סודאן. לנוצרים יש חירות מלאה לחיות על פי דתם בישראל, בניגוד למצב ברוב המזרח התיכון".

"הקשר בין יהודים לנוצרים הגיוני לגמרי", הוא מוסיף. "יש לנו הרבה מהמשותף בהשוואה לדתות אחרות. אנו קוראים אותו תנ"ך, ואנו חולקים אותה ליבה מוסרית ואתית. עתה, לרוע המזל, אנו חולקים גם את הסבל: נוצרים מתים למען אמונתם מפני שהם נטולי הגנה והעולם אדיש לסבלם"

"אנשים טובים חייבים להתאחד כדי לשים קץ לגל האלימות המבחיל הזה", כותב לאודר. "זה לא כאילו שאנו נטולי כוח. אני כותב זאת כאזרח של המעצמה הצבאית החזקה ביותר בעולם. אני כותב זאת כמנהיג יהודי שאכפת לו מאחיותיו ואחיו הנוצרים. העם היהודי מבין טוב מדי מה עלול לקרות כאשר העולם מחשה. את קמפיין המוות הזה צריך לבלום".