עוד רבעון חזק לפרוטרום: המכירות צמחו לכ-218.1 מ' ד'

הרווח הנקי זינק של כ-44.5% ברווח הנקי לכ-25.5 מיליון דולר ■ אורי יהודאי: "תוצאות השיא משקפות את המשך יישומה המוצלח של אסטרטגית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו"

אורי יהודאי / צילום: איל יצהר
אורי יהודאי / צילום: איל יצהר

"פרוטרום ממשיכה במסע שלה", כך אמר היום אורי יהודאי, נשיא ומנהל העסקים הראשי של יצרנית תמציות הטעם והריח פרוטרום, לאחר פרסום דוחות הרבעון השני.

פרוטרום הציגה תוצאות שיא, עם צמיחה דו-ספרתית במכירות, ב-EBITDA (רווח בנטרול מס, ריבית, פחת והפחתות) ובשורה התחתונה. "תוצאות השיא ברבעון השני ובמחצית 2014 משקפות את המשך יישומה המוצלח של אסטרטגיית הצמיחה המהירה והרווחית שלנו - שילוב של צמיחה פנימית רווחית, בשיעורים גבוהים משיעור הצמיחה בשווקים שבהם אנו פועלים, ורכישות", הסביר יהודאי. פרוטרום רכשה 13 חברות מ-2011.

ברבעון השני של 2014 ההכנסות צמחו ב-29.3%, לרמה של כ-218 מיליון דולר כשמתוכם כ-197 מיליון דולר מפעילות עסקי הליבה, טעמים וחומרי גלם. פעילות הסחר והשיווק קפצה ב-190% ל-20.8 מיליון דולר, בעקבות רכישת החברה הרוסית PTI.

שיעור הרווח הגולמי ירד מעט - מ-39.6% ברבעון המקביל ל-39.4% ברבעון השני של 2014, אך הרווחיות התפעולית עלתה מ-14.8% ל-16.2%. ה-EBITDA הסתכם ב-43.4 מיליון דולר - עלייה של 33.5% מהרבעון המקביל, והרווח הנקי הגיע ל-25.5 מיליון דולר - גידול של כ-45%. בחברה מציינים שזהו הרווח הנקי הגבוה ביותר שהשיגה בתולדותיה.

במחצית הראשונה של השנה, הכנסות פרוטרום צמחו ב-26.7% לכ-407 מיליון דולר והרווח הנקי שלה טיפס בכ-39% ל-43.8 מיליון דולר.

האנליסטים מרוצים

במפגש עם אנליסטים שנערך היום, אמר יהודאי כי 2014 אמורה להיות שנת שיא לפרוטרום. "אנחנו מדברים על בניית תמהיל גיאוגרפי ותמהיל מוצרים שהולך ומשתפר", אמר, "אנחנו מאמינים שאנחנו יכולים וצריכים להמשיך לצמוח יותר מהתעשייה, שצומחת גלובלית ב-2%-3%".

לדבריו, הסיבה לכך היא התמקדות בסקטור לקוחות הפרייבט לייבל (מותג פרטי), "שצומח יותר מפי 2 מהמזון הממותג. אלה לקוחות קטנים ובינוניים, והשחקנים הגדולים בתעשייה פחות מתמקדים בהם", אמר יהודאי. בנוסף, המוצרים הטבעיים שמציעה החברה והכניסה למדינות חדשות אמורה לתמוך בהמשך מגמות הצמיחה.

ברבעון השני ייצרה פרוטרום תזרים מזומנים מפעילות שוטפת של כ-20.5 מיליון דולר, ובסוף הרבעון היו בקופתה מזומנים ושווי מזומנים בהיקף של 49.1 מיליון דולר.

בהקשר של התייעלות אמר יהודאי כי החברה עוסקת בכמה פרויקטים שיחסכו לה 7-8 מיליון דולר ב-2015. כדוגמה להתייעלות הוא ציין חיבור של ארבעה מפעלי ייצור בגרמניה לאתר ייצור אחד.

פרוטרום נסחרת בשווי של 5.1 מיליארד שקל. מניית החברה עלתה במהלך המסחר בכ-2% על רקע הדוחות. אנליסטים שמסקרים את מניית החברה מרוצים מהתוצאות: האנליסט בן נובו-שלם מאפסילון מציין את הצמיחה האורגנית הנאה, כהגדרתו, של כ-6% ברבעון.

לדבריו, "בזמן הקרוב החברה צפויה ליהנות מהסנקציות שהטילה רוסיה על ייבוא המזון, משום שהיא אחת החברות הזרות הבודדות שבבעלותה מפעלים ברוסיה. החברה אף ציינה כי אכן מרגישים ביקוש מוגבר למוצרי החברה בתוך רוסיה". המלצתו היא "קנייה" במחיר יעד של 102 שקל למניה, פרמיה של 16% על מחיר השוק.

בבנק אגוד מעלה האנליסט בני דקל את מחיר היעד למניה ל-105 שקל, פרמיה של 19%, וממליץ על "קנייה". לדבריו, "הופתענו לטובה משיעור צמיחה פנימי כה גבוה ומההצלחה במימוש הסינרגיות התפעוליות בעקבות הרכישות".

המספרים של פרוטרום
 המספרים של פרוטרום