מחריד: כך נראות נשים יזידיות שנחטפו ונמכרו ע"י דאעש?

דיווחים מזעזעים על גורלן האכזר של נשים ונערות יזידיות שנחטפו ע"י דאעש ■ 3 נערות שנאנסו באכזריות קפצו אל מותן בהר סינג'אר ■ אישה בהיריון שנחטפה מבקשת מהאמריקאים להפציץ אותן יחד עם אנשי דאעש

דאע"ש / צילום: רויטרס
דאע"ש / צילום: רויטרס

עדויות מזעזעות על התעללות בנשים יזידיות ע"י ארגון הטרור דאעש לאחר הפשיטה על כפרים יזידיים בצפון עיראק ורצח המוני של בני הדת היזידית.

כלי תקשורת זרים מביאים דיווחים מסוכנות הידיעות הכורדית Rudaw על אונס של נשים ונערות, התאבדויות ומכירת נשים כשפחות מין. אישה יזידית צוטטה כמי שאומרת ששלוש בנותיה התאבדו לאחר שנאנסו באכזריות ע"י אנשי דאעש.

"הן הצליחו לחזור להר סינג'אר, ביקשו מאנשים שיהרגו אותן וכאשר אף אחד לא היה מוכן לעשות זאת - הן קפצו מההר", אמרה האישה. כידוע, יזידים רבים ברחו להר סינג'אר לתפוס מחסה מדאעש.

לפי דיווחים בתקשורת הזרה, יותר מ-1,000 נשים, נערות וילדות יזידיות נחטפו ע"י דאעש. ב"גרדיאן" הבריטי ציטטו אדם יזידי הטוען כי בתו נמכרה ב-10 דולר בלבד ע"י דאעש.

חלק מהנערות הצליחו ליצור קשר עם יקיריהן באמצעות טלפוןנים סלולריים שהסתירו. נערה בת 17 התקשרה לקרוב משפחה ואמרה לו שהיא כלואה עם עוד 96 נשים. אישה נוספת, בהיריון, הצליחה ליצור קשר עם בעלה וביקשה ממנו להעביר מסר: שהאמריקאים יפציצו את האזור בו הן נמצאות מהאוויר ויחסלו אותן יחד עם אנשי דאעש.

הרשת מוצפת בחומרים על גורלן האכזר של הנשים היזידיות, ואחת התמונות מציגה לכאורה מכירה של נשים בתוך כלוב (אם כי אין אישור לכך בכלי התקשורת הזרים):

נשים יזידיות מוצעות למכירה / צילום מסך
 נשים יזידיות מוצעות למכירה / צילום מסך