אובמה: "דאע"ש הוא סרטן בגוף המזה"ת, סופו להיכשל"

נשיא ארה"ב מגנה בזעם את רציחתו של ג'יימס פולי, עיתונאי אמריקאי, ע"י ארגון הטרור דאע"ש ■ "ארה"ב תוסיף לעשות כל מה שביכולתה כדי להגן על אזרחיה"

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, גינה הערב (ד') בזעם את רציחתו של העיתונאי האמריקאי ג'יימס פולי ע"י ארגון הטרור דאע"ש. חבר הארגון, לבוש בשחורים ומסיכה על פניו, ערף את ראשו של פולי. הארגון תיעד את הרצח והעלה את הסרטון לרשת. המודיעין של ארה"ב אישר הערב שהסרטון אכן אותנטי.

במסיבת עיתונאים באי מול חופי מסצ'וסטס, שם הוא נופש, אמר אובמה: "העולם כולו מזועזע מהרצח... שום אלוהי צדק לא היה סומך ידו על מה שהארגון עשה אתמול, או בכל יום אחר. בסופו של דבר, אנשים כאלה נכשלים. הם נכשלים מפני שהעתיד שייך לאלה שבונים, לא אלה שהורסים. את העולם בונים אנשים כמו ג'ים פולי".

"לארגונים כמו דאע"ש אין מקום במאה ה-21", הכריז נשיא ארה"ב. "הם פשטו על ערים וכפרים ורצחו אזרחים בלתי חמושים חפים מפשע בפעולות אלימות שביצעו אנשים מוגי לב. הם חוטפים נשים וילדים והופכים אותם לקרבנות של אונס, עינויים ועבדות... לדאע"ש אין כל אידיאולוגיה בעלת ערך לבני אנוש... הארגון הוא סרטן בגוף המזה"ת".

"כולנו שבורי לב בעקבות הרצח", אמר אובמה. הוא תיאר את פולי כ"עיתונאי, בן, אח וחבר... שנלקח מאיתנו בפעולה אלימה שזיעזעה את מצפונו של העולם כולו".

הוא הצהיר כי "ארה"ב תוסיף לעשות כל מה שביכולתה כדי להגן על אזרחיה".

פקיד אמריקאי בכיר גילה קודם לכן, כי דאע"ש הזהיר את ארה"ב שבכוונתו להרוג את פולי, כנקמה על החלטת ארה"ב להפציץ מטרות של הארגון בעיראק. ארה"ב הפעילה מתווכים רוסיים וצ'כיים במאמץ להביא לשחרורו של פולי, אך לשווא.

אנליסטים אמרו, כי רציחתו של פולי תגביר את הלחץ על אובמה להרחיב את המהלכים הצבאיים של ארה"ב נגד דאע"ש. הפעילות הצבאית נגד הארגון הוגדרה מלכתחילה כמבצע מוגבל שנועד להגן על אזרחים אמריקאים באזור ולספק סיוע הומניטרי למיעוטים שנמלטו מדאע"ש.

מכל מקום, בתוך פחות משעה אחרי דברי אובמה, הודיע צבא ארה"ב שמטוסים אמריקאיים ביצעו 14 גיחות הפצצה נגד מטרות של ארגון הטרור שעות מעטות לאחר שהסרטון שמתעד את הרצח הועלה לרשת. כל המטרות היו ליד סר מוסול, נכס אסטרטגי שנכבש ע"י דאע"ש, אך נמצא עתה שוב בידי כוחות כורדיים ועיראקיים.