הדולר היציג נקבע על 3.536 ש'; "יש השלכות ארוכות טווח"

הדולר עלה בכ-0.08% ושערו היציג נקבע על 3.536 שקלים, והאירו ירד בכ-0.05% ושערו היציג נקבע על 4.69 שקלים

ין יפני ודולר אמריקני / צילום: רויטרס
ין יפני ודולר אמריקני / צילום: רויטרס

הדולר המשיך להתחזק מול השקל היום (ה') במסחר הבינבנקאי במטבעות. הדולר עלה בכ-0.08% ושערו היציג נקבע על 3.536 שקלים, והאירו ירד בכ-0.05% ושערו היציג נקבע על 4.69 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.33 דולרים לאירו.

אתמול, נזכיר, הדולר המשיך במסעו צפונה והתבסס מעל רף ה-3.5 שקלים: הדולר היציג התחזק בכ-0.3% לרמה של 3.533 שקלים בעוד האירו היציג נחלש בכ-0.2% ל-4.692 שקלים.

בסין פורסם הבוקר כי מדד מנהלי הרכש של HSBC נפל באוגוסט ל-50.3 נקודות, לעומת 51.7 נקודות בחודש יולי. מדובר בשפל של 3 חודשים. אנליסטים צפו כי המדד הבוחן את הייצור הסיני יירד קלות ל-51.5 נקודות. כל מספר מעבר ל-50 נקודות מעיד על התרחבות בייצור.

גם בגוש האירו יתפרסמו היום נתוני מדד מנהלי הרכש של הייצור והשירותים, כשהצפי עומד על 51.4 נק' ו-53.6 נק' בהתאמה.

מאוחר יותר בארה"ב יתפרסם נתון ה-PMI של התעשיה כשהצפי הוא למדד של 55.7 נקודות.

דוד מסיקה, מנכ"ל מט"ח 24, מציין כי "על אף נתוני האינפלציה השליליים, בנק ישראל לא הוציא הודעה כי הוא משנה מגמה בכל הנוגע לרכישת דולרים ובטח שלא הודיע כי מקטין את יתרת המט"ח. הבנק שמצוי ברזרבות דולריות המתקרבות לכ80 מיליארד דולר, שיא של כמעט עשור, נהנה מהריבית הדולארית הנוסקת. אי שינוי המגמה על ידי הבנק יכולה לרמז כי הדבר נעשה גם מתוך אמונה כי הדולר ימשיך ויתחזק. אם לא דיי בכך, אתמול בשעה 21:00 שעון ישראל, פורסמו הפרוטוקולים של החלטת הפד. נראה כי בין חברי הוועדה, מתגברים הקולות התומכים בהעלאת הריבית. זאת במידה ונתוני התעסוקה ימשיכו להיות טובים. ההודעה המצביעה על המשך התאוששות של הכלכלה האמריקאית, יכולה לחזק את המטבע עוד יותר, גם אל מול השקל, וקורצת לכל מי שמשער שהריבית אכן תעלה".

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר: "הדולר-שקל ממשיך בטיפוס הכמעט אנכי שלו מעלה, כאשר הלילה אף הצליח לטפס בחטף מעל 3.54. אפשר לומר שהמומנטום של הצמד ביממה האחרונה נבע בעיקר מהזינוק של הדולר בעולם, כאשר אמש העפיל מדד הדולר העולמי לרמתו הגבוהה ביותר מאז ספטמבר 2013, וזאת לאחר פרסום הפרוטוקולים מישיבתו האחרונה של הבנק הפדרלי, שמהם עלה כי יש כמה חברים בהנהלת הבנק שתומכים בהעלאת ריבית מוקדם מהמתוכנן אם ההתאוששות הכלכלית תימשך באופן משביע רצון. אמנם נגידת הבנק, ומרבית חברי הבנק, עדיין תומכים בגישה המרחיבה, ואולם עצם הדיון ושינוי הלכי הרוח בקרב חברי הוועדה המנהלת הגביר בקרב השוק את ציפיות הריבית והדולר נסק מעלה".

"בזירה המקומית, המשך ההסלמה בין ישראל לחמאס גם כן הכבידה על המסחר בשקל, שכעת יוצא ניזוק בכל החזיתות. הרמה המשמעותית הבאה היא 3.55 וייתכן שזו תהיה הרמה שבה נראה בלימה זמנית. במוקדם או במאוחר המומנטום צפוי להתמתן והצמד יתקן כלפי מטה, ואולם אין ספק שמה שמתחולל במסחר בדולר-שקל בשבוע האחרון הינו בעל השלכות ארוכות טווח על התנועה של הצמד וייתכן בהחלט כי אנו רק בראשיתו של מפנה חיובי בדולר-שקל".