ניתן לספק שירותי טלוויזיה למתחרים על תשתיות בזק והוט

משרד התקשורת דחה את טענות בזק והוט בדבר אי-יכולתן לאפשר העברת שירותי טלוויזיה על גבי התשתיות שלהן בשל עלות יקרה ויישום מסובך

בזק לוגו
בזק לוגו

החלטת משרד התקשורת לחייב את בזק לספק שירותי תשתית טלוויזיה עבור שחקני טלוויזיה חדשים התקבלה, לאחר שנדחו טענות בזק והוט בדבר אי-מסוגלות ועלות כלכלית גבוהה מדי, ונסמכת על חוות-דעת הנדסית שהוכנה באגף ההנדסה במשרד.

חוות-הדעת ההנדסית בעניין שירות הטלוויזיה על גבי תשתיות תקשורת (Multicast), שנשלחה למפעילים אך לא פורסמה לציבור, מסבירה כיצד ניתן לספק את השירות, ומביאה דוגמאות מן העולם בהן רגולטורים הורו לחברות הבזק לספק שירות כזה לטובת עידוד התחרות.

חוות-הדעת היא חלק משורה של חוות-דעת שפרסם משרד התקשורת במסגרת השימוע המשני לאסדרת שוק התקשורת.

אגף ההנדסה במשרד קובע כי יישום השירות הוא אחת התצורות המתקדמות הנגזרות מיצירת מודל תחרות על גבי רשת בזק שאותו רוצה ליישם המשרד ומאפשר הפצת תוכן רחב פס זהה למספר רב של משתמשים.

היישום של השירות פזית יתבצע דרך הקמת רשת תקשורת ייעודית (VLAN - Virtual Local Area Network - רשת תקשורת מקומית וירטואלית המהווה מקטע שמוגדר כרשת אוטונומית) עבור תעבורת השירות לאורך כל מסלול התמסורת, החל מרשת ספק השרות, דרך רשת בעל התשתית ועד לאלמנט ברשת בעת התשתית בו מבוצעת פעולת שכפול התוכן וממנו אל לקוח הקצה.

בזק והוט מתנגדות להכללת השירות במסגרת אסדרת שוק התקשורת, וטוענות כי השירות אינו אפשרי מבחינה הנדסית, וכי עלותו מאד יקרה ומסובכת ליישום.

כאמור, טענותיהן של החברות נדחו, וכעת בעקבות פרסום חוות-הדעת יהיה מעניין לראות כיצד הן יתמודדו עם ההחלטה.