נעילה חיובית בוול סטריט; "סביר שנעלה הריבית בקיץ הבא"

ג'ון וויליאמס: "נתחיל להעלות את שיעורי הריבית בהסתמך על ביצועי הכלכלה" ■ תביעות האבטלה השבועיות ירדו מעבר לצפי ■ מדד ה-PMI בתחום הייצור - הגבוה ביותר מאז אפריל 2010 ■ מכירות הבתים הקיימים עלו ב-2.4%

וול סטריט / צלם: רויטרס
וול סטריט / צלם: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ה') בעליות קלות, על רקע שטף נתוני מאקרו, ולאחר שבאירופה ננעל המסחר בעליות על רקע נתוני הייצור ביבשת.

אתמול ננעל המסחר בנטייה לעליות כאשר מדד הנאסד"ק נותר כמעט ללא שינוי ומדד ה-S&P ננעל קרוב לשיא כל הזמנים. האירוע המרכזי שהשפיע על המסחר אתמול היה פרסום הפרוטוקולים מישיבת הריבית של חודש יולי, מהם עולה מרבית חברי הפד עדיין מתנגדים לאפשרות של העלאת הריביות מוקדם מהצפוי וממתינים לנתונים נוספים משוק העבודה והאינפלציה.

היום אמר ראש שלוחת הפד בסאן פרנסיסקו, ג'ון וויליאמס, כי סביר שנראה העלאת ריבית בקיץ 2015. "נתחיל להעלות את שיעורי הריבית בהסתמך על ביצועי הכלכלה", אמר בראיון ל-CNBC מהכנס בג'קסון הול.

בעוד המדדים בוול סטריט נסחרים סביב שיאים חדשים, גוברים הקולות שטוענים כי השוק התנפח למימדי בועה ויש לנקוט משנה זהירות. סטין ג'קובסן, הכלכלן הראשי של הבנק האירופי Saxo Bank, סבור ש"הרווחים בשוקי המניות השבוע הם לא יותר מאשליה", ומזהיר שהעלייה בשווקים המרכזיים בעולם אינה טובה כפי שהיא נראית. ההמלצה שלו למשקיעים, במיוחד בארה"ב, היא להיות "מאוד הגנתיים".

בזירת המאקרו התפרסמו היום לפני פתיחת המסחר כמדי שבוע נתוני תביעות האבטלה בשבוע שהסתיים ב-16 באוגוסט. הנתונים הצביעו על ירידה של 14 אלף ל-298 אלף, לעומת הצפי לירידה ל-302 אלף תביעות.

בנוסף התפרסמה קריאה ראשונית של מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור, שהגיע בחודש אוגוסט ל-58 נקודות, לעומת צפי ל-56.1 נקודות. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2010.

עוד פורסמו מדד הפילי פד, שעלה באוגוסט ל-28 נקודות, לעומת הצפי ל-19.2 נקודות ולאחר קריאה של 23.9 נקודות ביולי. מדובר בקריאה הגבוהה ביותר מאז מארס 2011.

מדד האינדיקטורים המובילים עלה ביולי ב-0.9%, לעומת הצפי ל-0.6%.

בנוסף פורסם נתון מכירות הבתים הקיימים, שהצביע על מכירה של 5.15 מיליון בתים ביולי, לעומת הצפי ל-5.02 מיליון. מדובר בעלייה של 2.4%.

היום נפתחת בארה"ב ועידת הבנקאים השנתית בג'קסון הול, ובה יישאו דברים יו"ר הפד ג'נט ילן ונשיא הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי. המשקיעים ינסו לחפש רמזים באשר למדיניות המוניטרית שיינקטו הבנקים המרכזיים בעולם.

אפל תמשיך לשבור שיאים?

מניית אפל , שהעפילה שלשום לשיא כל הזמנים, כבשה אתמול במהלך המסחר שיא תוך יומי חדש סביב רמה של 100.8 נקודות. בסיום המסחר המניה ננעלה בשיא חדש נוסף.

ענקית המחשבים HP עקפה את תחזית ההכנסות של האנליסטים ודיווחה אתמול לאחר נעילה המסחר על רווח נקי של 985 מיליון דולר או 52 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי השלישי שלה. זאת בהשוואה לרווח של 1.39 מיליארד דולר או 71 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות טיפסו ל-27.6 מיליארד דולר. האנליסטים ציפו לרווח של 89 סנט למניה על הכנסות של 27.04 מיליארד דולר.

אתמול דווח כי בנק אוף אמריקה ישלם לממשל האמריקאי 17 מיליארד דולר במטרה ליישב תביעות הקשורות לחלקו של הבנק במשבר המשכנתאות.

מניית UPS עמדה במוקד לאחר שהחברה דיווחה כי מידע רב על כרטיסי אשראי נגנב מ-51 סניפים של החברה בארה"ב.