מה החזיקו קרנות הגידור הגדולות ברבעון השני של השנה?

את מי הגופים המוסדיים הבולטים העיפו מהתיקים שלהם, ואיזו מניה רבים מהם התלהבו לצרף?

 וול סטריט אירופה  / צילום: בלומברג
וול סטריט אירופה / צילום: בלומברג

משקיעים מוסדיים מימשו מניות של GM ברבעון השני השנה, אבל מנהלי קרנות גידור כמו דן לב מיהרו לקנות מניות של Ally Financial, הזרוע הפיננסית (חטיבת המימון) לשעבר של יצרנית הרכב שחולצה מקשייה על ידי הממשל האמריקאי, כך לפי ניתוח דיווחים חדשים לרשות ניירות הערך האמריקאית (SEC).

קרנות גידור ועוד גופים במשקל כבד היו להוטים גם לקנות מניות נוספות ברשת בתי המרקחת אולרגן (AGN), בגוגל (GOOGL), בוויליאמס קומפניז (WMB) ובדיירקטי.וי (DTV). מנגד הם יצאו מפוזיציות באיביי, SLM, וודאפון ודולר ג'נרל - לפי Whalewisdom.com, אתר שעוקב אחרי דיווחי 13F ואחרים ל-SEC.

משקיעים מוסדיים, נזכיר, עם יותר מ-100 מיליון דולר בסוגים מסוימים של נכסים, חייבים לדווח בתוך 45 יום מסוף כל רבעון בטפסי 13F על החזקותיהם בניירות ערך ל-SEC. תאריך היעד של הדיווחים לרבעון השני היה יום חמישי שעבר. אתר Whalewisdom מספק פירוט של הקניות והמכירות הגדולות ביותר שביצעו 600 משקיעים מוסדיים גדולים.

מבין האוהדים הגדולים ביותר של Ally, קרן הגידור תרד פוינט של לב רכשה 45.6 מיליון מניות שלה חברה זו ברבעון השני. אליי הייתה ב-30 ביוני ההחזקה השנייה בגודלה של לב, לפי הדיווח שלה, עם 13.4% מסך התיק שלו, בשווי 1.09 מיליארד דולר בסוף הרבעון.

גם ג'ון פולסון, ענק קרנות גידור נוסף, היה במחנה של Ally, אם כי בקנה מידה קטן יותר, עם החזקה של קצת מעל 2 מיליון מניות בשווי כ-48 מיליון דולר ב-30 ביוני. סטפן פיינברג, מנהל קרן סרברוס קפיטל מנג'מנט, קנה ברבעון השני 41.5 מיליון מניות של Ally בשווי 993 מיליון דולר נכון לסוף יוני.

Ally Financial חולצה על ידי משלם המסים האמריקאי (למעשה הממשל) במשבר הפיננסי. היא חזרה והושקה למסחר בורסאי ב-10 באפריל השנה, ומשרד האוצר הפדרלי גייס 2.4 מיליארד דולר ממכירת מניות שלה ב-25 דולר למניה. המניה ירדה אל מתחת למחיר ההנפקה, וננעלה ביום שישי שעבר ב-24.13 דולר. היא ירדה ב-0.2% מתחילת הרבעון השלישי.

סורוס השורי הפך זהיר?

דיווחי 13F, נציין, אינם מציגים תמונה מלאה של החזקות המשקיעים המוסדיים. כמו כן, מדובר על החזקות לפני יותר מ-45 יום. עם זאת, הם מציעים תובנות על דרך החשיבה של המשקיעים הגדולים.

מהדיווחים עולה, שהמשקיעים הללו סחרו ברבעון השני במניות רבות של אולרגן, רשת בתי המרקחת שנאבקת בהצעת השתלטות של הרשת היריבה וליאנט פרמצאוטיקלז. את ההצעה יזם המשקיע הפעיל ביל אקמן, שקרן הגידור שלו, פרשיג סקוור, קנתה עוד 28.3 מיליון מניות באולרגן ברבעון השני. אולרגן היתה ההחזקה הגדולה ביותר של אקמן, בשווי של קרוב ל-4.8 מיליארד דולר.

גם מנהלי קרנות נוספים קנו אולרגן, כולל פולסון, שקנה עוד 5.6 מיליון מניות שלה. מניות אולרגן עלו מתחילת השנה ב-41.3%, אך ירדו ב-7.3% מסוף יוני.

ראויה לציון גם ההשקעה של אגדת הגידור ג'ורג' סורוס באופציות PUT (מכר) על תעודת הסל SPDR S&P 500 (שמתחקה אחרי מדד S&P), ובמקביל קניית פחות אופציות קנייה (CALL) על אותה תעודה. המהלך הזה גרם להעלאת גבות של אנליסטים, שתוהים אם סורוס השורי הופך להיות זהיר יותר.

החזקות במניות איביי (EBAY) חוסלו לגמרי על ידי 5.7% מהקרנות שדיווחו לרשות ניירות הערך, עם מכירה של 14.7 מיליון מניות. המשקיע המיליארדר קרל אייקן ויתר באפריל על דרישתו שאיביי תפצל את חטיבת פייפאל שלה.

אבל אייקן קנה 3 מיליון מניות של איביי ברבעון השני, לפי דיווחיו. המניה הזו התאוששה ב-5.3% מתחילת הרבעון השלישי, וצמצמה את הירידה שלה מתחילת השנה ל-4%.

מניות ג'נרל מוטורס מומשו לגמרי על ידי 5% מהמשקיעים הגדולים, על רקע כמה בעיות בטיחות בכלי הרכב שלה והחזרת כמה דגמים לתיקונים.

ההחזקות החדשות הבולטות של קרנות
 ההחזקות החדשות הבולטות של קרנות

*** כל הזכויות שמורות ל-MarketWatch.com 2014