נעילה שלילית בבורסות אירופה על רקע המתיחות באוקראינה

מדד ה-S&P 500 סיים אתמול בשיא חדש, בפעם ה-28 השנה ■ יו"ר הפד אותתתה כי הפד עשוי להעלות את הריבית מוקדם מהצפי

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') במגמה שלילית, על רקע נאומה של יו"ר הפד ג'נט ילן בנס ג'קסון הול והמתיחות באוקראינה. המסחר בוול סטריט מתנהל לפי שעה בנטייה לירידות קלות.

ו"ר הפד ג'נט ילן נאמה היום בכנס הבנקאות בג'קסון הול ואמרה כי הכלכלה האמריקאית מתקרבת ליעדים שהציב הפד ולכן הוא עלול להעלות את הריביות מוקדם מהצפוי אם שוק העבודה או האינפלציה יעלו באופן מהיר, "אזהרה" אותה היא ביטאה מוקדם יותר השנה. במטרה לאזן את דבריה, ילן אמרה כי אומנם שיעור האבטלה התמתן אך שוק העובדה עדיין לא אופטימלי. ילן אמרה בנוסף כי הדיון כעת בפד הוא לגבי המועד שבו יש לשנות כיוון ולהעלות את הריביות.

השוק מצפה גם למוצא פיו של דרגי, (ינאם ב-21:30) שצפוי להרחיב על האפשרות שה-ECB ישיק גרסה משלו לתוכנית הקלה כמותית.

באוקראינה דווח היום כי שיירה של משאיות סיוע חצו את הגבול מרוסיה, בליווי של מורדים פרו-רוסים, ללא אישור מהשלטונות בקייב.

עליות באסיה

המסחר באסיה ננעל היום בעליות שערים קלות במרבית הבורסות, לאחר נעילה חיובית אמש בוול סטריט, ובציפייה למוצא פיהם של הבנקאים הבכירים בכנס בג'קסון הול.

כאמור, המסחר בוול סטריט הסתיים אתמול בעליות שערים כאשר מדד ה-S&P 500 העפיל לשיא בפעם ה-28 השנה.

בסין פורסם אתמול כי מדד מנהלי הרכש של HSBC נפל באוגוסט ל-50.3 נקודות, לעומת 51.7 נקודות בחודש יולי. מדובר בשפל של 3 חודשים. אנליסטים צפו כי המדד הבוחן את הייצור הסיני יירד קלות ל-51.5 נקודות. כל קריאה מעבר ל-50 נקודות מעידה על התרחבות בייצור.

בארה"ב התפרסמה קריאה ראשונית של מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור, שהגיע בחודש אוגוסט ל-58 נקודות, לעומת צפי ל-56.1 נקודות. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז אפריל 2010. באירופה מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור בגוש האירו ירד לרמה של 50.8 נקודות בחודש אוגוסט.