נעילה חיובית בבורסות אירופה; "דראגי הולך על חבל דק"

הדאו ג'ונס ו-S&P 500 עולים לשיאים חדשים בוול סטריט על רקע נתוני מאקרו

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בעליות, על רקע עליות שערים גם בוול סטריט, כאשר המדדים עולים לשיאים חדשים.

בחברת מט"ח 24 מציינים כי "למרות הנתונים החלשים בארה"ב אתמול, נראה שהמדד האמריקני המוביל עדיין מחפש את השיא. זאת תוך שהצליח לגעת ברף 2000 הנקודות במהלך המסחר התוך יומי. ניתן לראות שלמרות נתונים חלשים מאוד בגרמניה ובארה"ב, השוק עדיין שואף למעלה, ומחפש נקודות גבוהות יותר. נראה שבהיעדר קונפליקט משמעותי ביותר בעולם תוך מעורבות אמריקאית בפרט, ייתכנו המשך עליות בוול סטריט".

היום עתידים להתפרסם בארה"ב נתוני הזמנת המוצרים ברי הקיימא (ליבה), מדד מחירי הבתים (קייס שילר) ומדד אמון הצרכן.

יום המסחר בבורסות אסיה ננעל במגמה שלילית, לאחר שמוקדם יותר רשמו המדדים המובילים עליות.

המסחר בוול סטריט נחתם אתמול (ב') בעליות שערים למן הפתיחה, כאשר מדד ה-S&P 500 חצה במהלך המסחר את רף ה-2,000 נקודות וקבע שיא תוך יומי חדש. המדד ננעל בשיא נעילה חדש אך קצת מתחת ל-2,000 נקודות. בבורסות אירופה נרשמה אתמול מגמה חיובית בעקבות דברי מריו דראגי ועל רקע נתון מאקרו משוק הנדל"ן.

המגמה החיובית מגיעה על רקע דברים של נגיד הבנק המרכזי האירופי דראגי בסוף השבוע בכנס ג'קסון הול. דראגי אמר כי הוא בטוח שהצעדים שנקט הבנק בחודש יוני (ריבית פקדונות שלילית והורדת הריבית המרכזית) הובילו להחלשת האירו ויסייעו להמריץ את הכלכלה המדשדשת של גוש האירו. דראגי רמז בנוסף כי הבנק המרכזי מוכן לנקוט בצעדים נוספים וקרא לפעול גם במישור של רפורמות כלכליות מבניות במטרה להבריא את הכלכלה.

"דראגי הולך על חבל דק מכיוון שכלכלות גוש האירו שונות מאוד וכל כלכלה זקוקה לצעדי מדיניות שונים. הבעיה הכי גדולה היא גרמניה והיא לא זקוקה לתמריצים ומנגד פורטוגל כן זקוקה לתמריצים", אמר Evan Lucas, אסטרטג שווקים ב-IG, בסקירה.

בסיאול רשמו מניות יונדאי מוטור וקיה מוטור עליות של כ-1%.