חאלד משעל: מוחמד דף לא חוסל, הוא "בטוח ומוגן"

ראש הלשכה המדינית של חמאס כינה בראיון ל"יאהו" את ההפגזה בה נהרגו אשתו ובנו של דף "דקירה בגב" ■ הוא הבהיר כי חמאס מוכן להפסקת אש, אך באותה הנשימה השווה בין נתניהו להיטלר

חאלד משעל / צילום: רויטרס
חאלד משעל / צילום: רויטרס

ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר אתמול (ב') כי ניסיון החיסול של מפקד הזרוע הצבאית שלחמאס, מוחמד דף, בידי ישראל ביום שלישי האחרון, כשל. בראיון שהעניק לאתר "יאהו" הוסיף משעל כי דף "בסדר ומוגן". הוא קרא להפגזה בה נהרגו אשתו ובנו הפעוט של דף "דקירה בגב".

משעל הבהיר כי חמאס "מוכן להפסקת אש" ולהפסיק את ירי הרקטות לעבר ישראל. עם זאת, הוא התעקש כי לנשיא ארה"ב ברק אובמה "האחריות המוסרית" ללחוץ על הישראלים לסיים את המשבר בעזה. "זוהי הזדמנות עבורי לשלוח הודעה לעם האמריקני, לנשיא אובמה ולקונגרס: על ארה"ב לנהוג במוסריות". כשנשאל כמה רקטות נותרו בידי חמאס התחמק משעל והשיב כי אינו יודע. "אני עומד בראש מוסד פוליטי, אני מנחה את הפוליטיקה והעמדות שלנו אך לא יודע את הפרטים בנושאים צבאיים".

עם זאת, בתשובה לשאלה בנוגע למקורות המימון של חמאס אמר משעל כי הם לא תלויים יותר בגורמים זרים. "לאחרונה נהיה מאוד קשה להכניס את הרקטות לרצועה ונאלצנו לייצר את רובן אם לא את כולן בעזה. אנו תלויים רק בעצמנו בייצור הנשק שלנו".

בראיון השווה משעל בין ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו, שר הביטחון משה יעלון והרמטכ"ל בני גנץ לבין אדולף היטלר: "מה שהם עושים - הורגים אלפי אזרחים, ילדים, נשים, שכונות שלמות, פוגעים במסגדים, פוגעים בבתי חולים ובתי ספר (של אונר"א) - מה ההבדל בין מה שהנאצים עשו בשנות ה-30' וה-40'? ומה שהיטלר עשה? זוהי השואה האמיתית".