אלה הדברים החשובים ביותר בעולם היום שכדאי לכם לדעת

אתמול מדד ה-S&P חצה לראשונה את רף ה-2,000 נקודות במהלך המסחר ■ ארה"ב מתכננת להרחיב את המתקפה על דאע"ש ■ צרפת תרכיב היום ממשלה חדשה לאחר שאתמול היא פוזרה ■ מה עוד כדאי לדעת?

נשיא צרפת החדש   פרנסואה הולנד / צלם: רויטרס

אתמול מדד ה-S&P חצה לראשונה במהלך המסחר את רף ה-2,000 נקודות וננעל מתחת לרמה זו אך עדיין בשיא חדש. זהו רק אחד מתוך הדברים החשובים שכדאי לכם לדעת היום.

דאע"ש - בכירים בממשל האמריקאי טענו אתמול כי ארה"ב מתכננת להרחיב את הפעולות הצבאיות שלה במטרה לבלום את דאע"ש בסוריה, כך לפי דיווח ב"רויטרס". זאת לאחר שדווח כי הארגון הסוני הקיצוני השתלט על שדה תעופה צבאי בסוריה.

סקוטלנד תיפרד מבריטניה? ב-18 בספטמבר אמור להיערך משאל עם בסקוטלנד לגבי האפשרות ש"בירת הוויסקי" תיפרד מבריטניה. לפי תוצאות סקרים שהתפרסמו אתמול, אלכס סלמונד, מנהיג המפלגה הלאומית שמצדדת בעצמאות, זוכה לתמיכה רחבה.

צרפת - הנשיא פרנסואה הולנד הטיל היום על ראש הממשלה להרכיב ממשלה חדשה שתתמוך ברפורמות החדשות. זאת לאחר שאתמול הממשלה פוזרה בעקבות חילוקי דעות חריפים בין חברי הממשלה ושר האוצר ארנואד מובטורג, שמתנגדים למדיניות הצנע שמובילה גרמניה ולרפורמות החדשות בצרפת.

אוקראינה - נשיא אוקראינה פטרו פורשנקו פיזר את הפרלמנט אתמול והודיע על בחירות בזק שייערכו באוקטובר. פורשנקו טען כי מדובר באינטרס של רוב האזרחים באוקראינה.

אמזון הודיעה כי תרכוש את אתר הווידיאו-סטרימינג טוויץ', תמורת סכום של 970 מיליון דולר במזומן.

■ וורן באפט - ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי המשקיע האגדי צפוי לממן 25% מהסכם ההשתלטות של בורגר קינג על הרשת הקנדית טים הורטונס.

נשיא זימבבואה רוברט מוגבה נפגש עם נשיא סין שי ז'ינפינג בבייג'ינג במטרה לדון בסיוע כלכלי אפשרי למדינה האפריקאית

■ רעידת האדמה העוצמתית שהתרחשה בקליפורניה גרמה לעשרות פצועים ולפי הערכות לנזק של עד כמיליארד דולר.