וול סטריט ננעלה בעליות; S&P ננעל ברמה של 2,000 נק'

מאקרו: הזמנות המוצרים בני-קיימא זינקו, מדד קייס שילר אכזב ■ קייט פארמה תגיש בקשה ל-FDA לשיווק התרופה החדשה שלה

וול סטריט / צילום: משה גולן
וול סטריט / צילום: משה גולן

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') בעליות שערים, כאשר מדד ה-S&P 500 שובר עוד שיא וננעל ברמה של 2,000 נקודות, על רקע נעילה חיובית גם בבורסות אירופה. המשקיעים התמקדו היום בפרסום נתוני מאקרו, במרכזם הזמנות המוצרים בני-קיימא שזינקו.

אתמול כאמור ננעל המסחר בעליות, כאשר מדד ה-S&P חצה במהלך המסחר את רף ה-2,000 נקודות. בסיום המסחר מדד הבנצ'מרק ננעל מעט מתחת לרמה זו אך בכל זאת קבע שיא נעילה חדש.

ארט קאשין, מנהל בכיר של UBS בזירת המסחר ב-NYSE, אמנם הכיר בחציית הרף כ"הישג", אך עדיין מצא בו כמה חסרונות. "המחסום היה יותר פסיכולוגי מאשר טכני", הוא אמר ל-CNBC, "אם זו הייתה נקודה טכנית קריטית, השורטיסטים היו ממהרים לממש את העמדות שלהם".

בצרפת ראש הממשלה צפוי להרכיב היום ממשלה חדשה לאחר שזו פוזרה אתמול על רקע התנגדותה למדיניות הצנע שמובילה גרמניה ולרפורמות עליהן הכריז הנשיא פרנסואה הולנד.

בזירת המאקרו התפרסמו היום נתוני הזמנות המוצרים בני-קיימא לחודש יולי, שזינקו ב-22.6%, על רקע גידול משמעותי בחוזים של בואינג. עם זאת, להוציא סקטור התחבורה הנתונים ירדו ב-0.8%. ההזמנות היו צפויות לעלות ב-8%, לאחר עלייה של 1.7% בחודש יוני.

עוד התפרסם מדד מחירי הבתים של קייס שילר לחודש יוני, הבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב. לפי המדד, המחירים עלו ב-1% ביחס לחודש מאי, וב-8.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בקצב השנתי הנמוך ביותר מזה יותר משנה. לפי התחזיות, המדד השנתי היה צפוי לעלות ב-8.2%.

לבסוף התפרסם מדד אמון הצרכנים הרשמי, שהצביע על קריאה של 92.4 נקודות באוגוסט, לעומת צפי ל-89.1 נקודות, ולאחר 90.9 נקודות בחודש הקודם.

הצלחה בניסוי של קייט פארמה

מניית הביוטק הישראלית קייט פארמה (סימול: KITE) ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי היא מתכננת להגיש עד סוף השנה בקשה ל-FDA לשיווק התרופה החדשה לטיפול בסוג מסוים של מחלקת הסרטן, המכונה היום KTE-C19. תוצאות הניסוי שלב 1-2a הראו על שיפור במצבם של 13 מתוך 15 חולים שהשתתפו בניסוי וניתן היה להעריך את תגובתם לתרופה.

אמזון הודיעה כי היא רוכשת את אתר הווידיאו-סטרימינג Twitch המאפשר צפייה במשחקי וידאו, תמורת 970 מיליון דולר במזומן.

לפי דיווחים בתקשורת הזרה, ברקשייר הת'אווי בבעלותו של המשקיע האגדי וורן באפט תממן כ-25% מעסקת רכישת רשת המזון המהיר טים הורטונס ע"י בורגר קינג.

טאואר הודיעה כי היא הכשירה את מתקן הייצור Fab2 במגדל העמק לייצור תהליכי RF SOI ובקר למתג RF וזאת במטרה לתמוך בביקוש הגובר למודולי RF לשוק הסלולארי של לקוחותיה.לפי מחקרים, שוק מודולי ה-RF לסלולר צפוי להגיע ל-8.9 מיליארד דולר ב 2014 ול-13 מיליארד דולר עד 2018.