פייסבוק מנסה לייצר יותר אמינות כלפי הגולשים שלה והודיעה כי היא משנה במעט את האלגוריתמיקה שעוטפת את הניוז פיד כדי להילחם בפוסטים עם כותרות מבטיחות שלא מקיימות.
פייסבוק מכנה את התופעה Click-Bait ומדובר במקרים בהם אתר תוכן למשל מעלה פוסט עם כותרת שמעודדת אנשים ללחוץ כדי לראות פרטים נוספים מבלי לספק מידע נרחב מספיק על מה הם עומדים לראות. בפועל, האייטם עצמו לא מעניין והכותרת רק משכה קוראים להיכנס לאייטם המלא.
פייסבוק החליטה לשנות את האלוגריתם מהסיבה הפשוטה שאייטמים כאלה הניבו הקלקות רבות, מה שגרם להם להופיע אצל משתמשים רבים ובמיקום גבוה יותר בניוז פיז. פייסבוק טוענת שהשינוי נולד עקב רצון המשתמשים שעלה במסגרת סקרים שהריצה דרך הרשת החברתית שלה.
כדי להילחם בתופעה פייסבוק מאמצת גישה שבוחנת כמה את זמן השהייה של המשתמשים שלה לאחר שלחצו על הלינק ועברו לאתר חיצוני. כך, במידה והזמן קצר, ייתכן ומדובר בכותרת מטעה, לעומת זמן שהייה ארוך שעשוי ללמד שיש עניין בתוכן שאליו הופנו המשתמשים.
בדיקה נוספת שפייסבוק מתכננת לעשות כדי לבדוק עד כמה הפוסטים אמינים היא להשוות את היחס בין כמות ההקלקות לכמות התגובות והשיתופים, מתוך מסקנה כי כותרת מושכת יכולה להביא להרבה הקלקות אך אם התוכן שמאחוריה לא מעניין, מעטים ישתפו ויגיבו על הפוסט המקורי.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.