פייסבוק משנה אלגוריתם: נגד כותרות מבטיחות שלא מקיימות

בתופעת ה-Click-Bait אתר תוכן מעלה פוסט עם כותרת שמעודדת אנשים ללחוץ מבלי לספק מידע נרחב מספיק על מה הם עומדים לראות ■ בפועל, האייטם עצמו לא מעניין והכותרת רק משכה קוראים להיכנס לאייטם המלא

קריירה הייטק סלולר / צילום: thinkstock
קריירה הייטק סלולר / צילום: thinkstock

פייסבוק מנסה לייצר יותר אמינות כלפי הגולשים שלה והודיעה כי היא משנה במעט את האלגוריתמיקה שעוטפת את הניוז פיד כדי להילחם בפוסטים עם כותרות מבטיחות שלא מקיימות.

פייסבוק מכנה את התופעה Click-Bait ומדובר במקרים בהם אתר תוכן למשל מעלה פוסט עם כותרת שמעודדת אנשים ללחוץ כדי לראות פרטים נוספים מבלי לספק מידע נרחב מספיק על מה הם עומדים לראות. בפועל, האייטם עצמו לא מעניין והכותרת רק משכה קוראים להיכנס לאייטם המלא.

פייסבוק החליטה לשנות את האלוגריתם מהסיבה הפשוטה שאייטמים כאלה הניבו הקלקות רבות, מה שגרם להם להופיע אצל משתמשים רבים ובמיקום גבוה יותר בניוז פיז. פייסבוק טוענת שהשינוי נולד עקב רצון המשתמשים שעלה במסגרת סקרים שהריצה דרך הרשת החברתית שלה.

כדי להילחם בתופעה פייסבוק מאמצת גישה שבוחנת כמה את זמן השהייה של המשתמשים שלה לאחר שלחצו על הלינק ועברו לאתר חיצוני. כך, במידה והזמן קצר, ייתכן ומדובר בכותרת מטעה, לעומת זמן שהייה ארוך שעשוי ללמד שיש עניין בתוכן שאליו הופנו המשתמשים.

בדיקה נוספת שפייסבוק מתכננת לעשות כדי לבדוק עד כמה הפוסטים אמינים היא להשוות את היחס בין כמות ההקלקות לכמות התגובות והשיתופים, מתוך מסקנה כי כותרת מושכת יכולה להביא להרבה הקלקות אך אם התוכן שמאחוריה לא מעניין, מעטים ישתפו ויגיבו על הפוסט המקורי.