המדינה תערער על פס"ד שמאשים בכירים במשרד התקשורת בעלילה

הדילמה המסקרנת: האם יוסר צו איסור הפרסום על הפרשה שפרצה לאחר פיטורי בכיר במשרד, ועל אילו חלקים - האם על כל התיק או רק על פסק הדין? ■ משרד התקשורת שכר את עו"ד תמר גולן כדי שתייעץ למשרד ולפרקליטות בתיק

התיק המשפטי שמסעיר את משרד התקשורת ממשיך להכות גלים, בהיוודעם של פרטים חדשים הקשורים אליו. התיק שנמצא תחת צו איסור פרסום יובא בקרוב לבית הדין לענייני עבודה, על מנת שתתקבל בו החלטה האם להסיר את צו איסור הפרסום על פסק הדין בלבד או על כל התיק, כפי שדורשת המדינה.

נודע כי היום (ג') צפויה הייתה להתקיים פגישה בפרקליטות המדינה, שייצגה את משרד התקשורת ואת בכירי המשרד המעורבים בו, וההחלטה שמסתמנת היא לערער על החלטת בית הדין לענייני עבודה, שלפיה זכה העובד.

כפי שנחשף ב"גלובס", מדובר בפסק דין חמור שהתקבל בעקבות תביעה שהגיש אחד הבכירים נגד פיטוריו. בפסק הדין, השופטת השתמשה במילים קשות ביותר לתיאור העלילה שנרקמה נגד אותו בכיר.

נדגיש כי התביעה והפרשה כולה התפוצצו בתקופת כהונתו של שר התקשורת הקודם, ואינה קשורה כלל לשר התקשורת המכהן כיום, גלעד ארדן.

השאלה המרכזית שעומדת לדיון עתה היא האם להסיר את צו הפרסום - ועל אילו חלקים בתיק. העובד הבכיר מצדד בהסרת צו איסור הפרסום על פסק הדין בלבד, ואילו המדינה מוכנה להסרת צו איסור הפרסום על כל התיק כולל העדויות שהוצגו בו, ההקלטות ויתר המסמכים שהוצגו במשפט. בכך מבקשת המדינה להראות עד כמה חמורים היו מעשיו של אותו עובד ואת גודל הטעות בפסק הדין.

לבית המשפט יש סמכות לקבוע לא רק האם לפרסם את פסק הדין בלבד, אלא מה מתוך התיק עצמו יפורסם ומה לא.

מסר בלתי נסבל

ובינתיים נחשף פרט חשוב בהתנהלות המדינה במשפט, פרט שהיה ידוע למתי מעט. מתברר כי משרד התקשורת, באמצעות המחלקה המשפטית, שכר את שירותיה של עו"ד תמר גולן, כדי שתייעץ למשרד ולפרקליטות בתיק הזה. משרדה של עו"ד גולן קיבל בתמורה 137 אלף שקל בקירוב בעבור הייעוץ.

אנשים שקרובים לתיק ציינו כי החלטת המדינה לערער על פסק הדין היא אות כבוד לנציבות שירות המדינה ולפרקליטות, המתייצבים מאחורי עובדת מצטיינת שפעלה כדת וכדין. אותם מקורות ציינו כי מדובר בפסק דין שגוי מיסודו, השולח מסר בלתי נסבל לעובדי מדינה בכירים שיחששו לפעול למען זכויות עובדים.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה: "הלשכה המשפטית במשרד התקשורת נוהגת להסתייע בעורכי דין חיצוניים בנושאים שאינם בתחום מומחיותה או בתחומי הליבה של משרד התקשורת. עו"ד תמר גולן נשכרה בחודש ספטמבר 2012, במטרה לסייע למשרד בתחום דיני העבודה, וסייעה למשרד, בהסכמת הפרקליטות, בעניינים הנוגעים לתביעה שהגיש העובד כנגד המשרד והנציבות. התיק בבית המשפט נוהל בידי פרקליטות המדינה, שייצגה את משרד התקשורת ואת נציבות שירות המדינה. החלטת בית הדין נלמדת עתה ביסודיות, ומשרד התקשורת שוקל, יחד עם הפרקליטות, הגשת ערעור בתיק.

"הסכום ששולם למשרד תמר גולן מאז חודש ספטמבר 2012 ועד היום הוא 137,100 שקל (הסכום הזה כולל גם את המע"מ)".

מנציבות שירות המדינה נמסר כי הם לומדים את פסק הדין.