הטיפ היומי: רשת אופנה מהטובות בתחום - עם אתגרים

Urban Outfitters פרסמה דוחות לסיכום הרבעון השני, שהיו חלשים לאור האתגרים הקיימים, אך שולי הרווח הגולמי צפויים להתאושש במהלך המחצית השנייה של השנה

חברת Urban Outfitters / צילום: בלומברג
חברת Urban Outfitters / צילום: בלומברג

חברת Urban Outfitters נסחרת בנאסד"ק (סימול: URBN) לפי שווי שוק של כ-5.5 מיליארד דולר. החברה מפעילה רשת אופנה קמעונאית עם כ-1,400 סניפים בארה"ב, קנדה ואירופה, ומוכרת את מותגיה גם באמצעות האינטרנט.

לפני כשבוע החברה פרסמה דוחות לסיכום הרבעון השני, שהיו חלשים לאור האתגרים הקיימים. בעוד התחזית משקפת המשך לחצים על שולי הרווח ועל מכירות חנויות זהות, לאורבן אאוטפיטרס יש רמות מלאי נמוכות ואנו מאמינים שזה עשוי לאפשר אפסייד לתחזיות החברה.

למרות האתגרים בתחומי הביקוש והביצוע בחלק מהמותגים, אנחנו ממשיכים להאמין שהחברה היא מהטובות בתחום הקמעונאות הייחודית; זאת בשל גודל מתאים של שטחי קמעונאות, השקעה מואצת בתחום ה-eCommerce (מסחר מקוון), וכן התרחבות לקטגוריות בעלות שיעורי צמיחה גבוהים יותר שלא בתחום ההלבשה.

ברבעון השני מכירות חנויות זהות לא רשמו צמיחה בהשוואה לרבעון המקביל, וחלק מהמותגים הציגו צמיחה גבוהה, שקוזזה על ידי ירידה במותגים אחרים. להערכתנו, המגמה תימשך גם בתקופת החזרה לבית הספר, על רקע המשך מאמצי החברה לשפר את ביצועיה בתחום האופנה.

שולי הרווח הגולמי צפויים להתאושש במהלך המחצית השנייה של השנה. כצפוי, פעילות קידום מכירות מוגברת לצורך "ניקוי" המלאי העודף של הרבעון הראשון פגעה בשולי הרווח ברבעון השני. הרווחיות הגולמית הסתכמה ב-37.4%, בעוד במודל שלנו צפינו רווחיות של 37.6%. אנחנו מעריכים שהתאוששות צנועה עדיין אפשרית במחצית השנייה, אבל ברמה השנתית אנחנו צופים ירידה בשולי הרווח ביחס לשנה שעברה.

בעקבות דוחות הרבעון השני אנו מעדכנים מעט את תחזיותינו. אנו מותירים ללא שינוי את המלצתנו למניית אורבן אאוטפיטרס על "תשואת יתר" ואת מחיר היעד שלנו עבורה על 42 דולר - פרמיה של כ-5% על מחירה הנוכחי בוול סטריט. מחיר היעד מבוסס על שילוב של מכפילים, שבהם נסחרות חברות דומות, מודל DCF ומודל צמיחה לטווח הארוך.

מחלקת המחקר, קרדיט סוויס

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם