ועד עובדי דיסקונט מתנער מתוכנית ההנהלה ומציע תוכנית משלו

על-פי המכתב של העובדים, "הנהלת הבנק חד-משמעית לא משתפת פעולה" ■ העובדים מציעים תוכנית אסטרטגית משלהם, במסגרתה תהיה התמקדות ב"שמירת הביטחון התעסוקתי, הכלכלי והארגוני של הדיסקונטאים"

מני גרינשטיין / צילום: תמר מצפי
מני גרינשטיין / צילום: תמר מצפי

ועד עובדי בנק דיסקונט מגיבים לתוכנית הקיצוצים של הבנק, ובמכתב שנשלח היום (ג') לעובדים קוראים להתמקדות בשמירת הביטחון התעסוקתי, שיפור התשתיות והטמעת תרבות ארגונית ממוקדת עובדים ולקוחות.

לפני כשבוע, נזכיר, פרסמה מנכ"לית דיסקונט, לילך אשר-טופילסקי, את תוכנית ההתייעלות לבנק שהוא בעל יחס היעילות החלש ביותר במערכת הבנקאית. אשר-טופילסקי מציבה יעד שאפתני לפיו הרווח של הבנק יצמח במהלך 5 השנים הקרובות בממוצע בשיעור דו-ספרתי בעקבות יישום התוכנית. לפי הערכות, מטרת התוכנית היא להביא לחיסכון שנתי של כ-400 מיליון שקל בהוצאות, קרי כ-10% מההוצאות.

בדיסקונט מתכוונים להקטין את מצבת כוח-האדם ב-1,000 עובדים ב-5 השנים הקרובות, כאשר עד סוף שנת 2017 כמות העובדים כבר תפחת ב-700. נכון לסוף שנת 2013, מספר העובדים בקבוצה (כולל חברות-בנות) עמד על 9,877 עובדים, כך שמדובר בירידה של כ-10% במצבת כוח-האדם.

על-פי המכתב של העובדים, "הנהלת הבנק חד-משמעית לא משתפת פעולה". העובדים מציעים תוכנית אסטרטגית משלהם, במסגרתה תהיה התמקדות "בשמירת הביטחון התעסוקתי, הכלכלי והארגוני של הדיסקונטאים.

"שיפור התשתיות, בלעדיו אין סיכוי להעמיק את הקשר עם הלקוח ואיתו, נזדקק לעוד עובדים על מנת לתת שירות ללקוחות שהיו צובאים על דלתותינו.

"הטמעת תרבות ארגונית ממוקדת עובדים ולקוחות ומשתפת פעולה, מבוססת ראשית על שמירת כבודו ומעמדו של העובד".

את המכתב חותם מני גרינשטיין, יו"ר הועד הארצי, באמירה "אנו נזהרים על כבודה של הנהלת הבנק. הנהלת הבנק אינה נזהרת בכבודנו. אנחנו משתפים פעולה בהתאם לסטנדרטים שקבעה הנהלת הבנק בהתנהלותה מול העובדים".