נעילה מעורבת בבורסות אירופה; ירידה באמון הצרכנים בגרמניה

בורסות אסיה ננעלו במגמה מעורבת ■ מדד אמון הצרכנים בגרמניה רשם קריאה של 8.6 נקודות ■ פוטין ועמיתו האוקראיני נפגשו אתמול על רקע המתיחות בין שתי המדינות

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת על רקע נעילה מעורבת בבורסות אסיה ויציבות בוול סטריט. המשקיעים הגיבו לנתונים שפורסמו בגרמניה ולהפשרה ביחסים בין רוסיה לאוקראינה.

מדד הסטוקס 600 נסחר ביציבות לאחר שרשם ביומיים האחרונים עליות של כ-1.8% בעקבות האיתותים של נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי לפיהם הוא מוכן לנקוט בפעולות מוניטאריות נוספות במטרה להמריץ את הכלכלה.

בגרמניה פורסם היום מדד אמון הצרכנים הצפוי לחודש ספטמבר, שרשם קריאה של 8.6 נקודות לעומת קריאה מעודכנת של 8.9 נקודות באוגוסט. כלכלנים ציפו לקריאה של 8.9 נקודות גם בספטמבר.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שנפגש אתמול עם עמיתו האוקראיני פטרו פורושנקו, אמר כי הם ניהלו שיחה חיובית בכל הנוגע למתיחות בין שתי המדינות. האלימות בין שתי הצדדים גבתה את חייהם של 2,000 בני אדם והובילה לסנקציות חריפות שהטילו מדינות המערב על רוסיה.

מניית טלקום איטליה מתקדמת בכ-4% לאחר שחברת Oi SA הודיעה כי היא בוחנת רכישת חלק מהמניות של חברת Tim Participacoes המוחזקת ע"י טלקום. מניית United Utilities Group נופלת בכ-2% לאחר שבנק אוף אמריקה ו-RBC קפיטל מרקט חתכו המלצות לחברה.

נעילה מעורבת באסיה

מגמה מעורבת נרשמה היום (ד') בבורסות אסיה, כשמדד הניקיי בטוקיו עבר לירידה על רקע התחזקות הין היפני. במסחר בחוזים על מדדי ניו יורק ניכרת יציבות לאחר עליות שנרשמו אתמול.

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ג') בעליות שערים, כאשר מדד ה-S&P 500 שובר עוד שיא וננעל ברמה של 2,000 נקודות, על רקע נעילה חיובית גם בבורסות אירופה. המשקיעים התמקדו בפרסום נתוני מאקרו, במרכזם הזמנות המוצרים בני-קיימא שזינקו.

בזירת המאקרו בארה"ב התפרסמו אתמול נתוני הזמנות המוצרים בני-קיימא לחודש יולי, שזינקו ב-22.6%, על רקע גידול משמעותי בחוזים של בואינג. עם זאת, להוציא סקטור התחבורה הנתונים ירדו ב-0.8%. ההזמנות היו צפויות לעלות ב-8%, לאחר עלייה של 1.7% בחודש יוני.

עוד התפרסם מדד מחירי הבתים של קייס שילר לחודש יוני, הבוחן את השינוי במחירי הבתים ב-20 ערים מובילות בארה"ב. לפי המדד, המחירים עלו ב-1% ביחס לחודש מאי, וב-8.1% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בקצב השנתי הנמוך ביותר מזה יותר משנה. לפי התחזיות, המדד השנתי היה צפוי לעלות ב-8.2%. לבסוף התפרסם מדד אמון הצרכנים הרשמי, שהצביע על קריאה של 92.4 נקודות באוגוסט, לעומת צפי ל-89.1 נקודות, ולאחר 90.9 נקודות בחודש הקודם.

מניית בוראל מזנקת 4.5% לאחר שיצרנית חומרי הבנייה האוסטרלית היכתה את התחזיות בדוחותיה.

בטוקיו בלטה מניית Kawasaki Kisen עם עלייה חדה.