אפריקה ישראל הפסידה 55 מיליון שקל ברבעון השני

במהלך הרבעון השני רשמה החברה ירידה של 213 מיליון שקל בשווי ההוגן של נכסי נדל"ן להשקעה

אברהם נובוגרוצקי -  מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל / צילום: עודד קרני
אברהם נובוגרוצקי - מנכ"ל קבוצת אפריקה ישראל / צילום: עודד קרני

ההפסד הנקי של אפריקה ישראל העמיק ברבעון השני של השנה ל-55.1 מיליון שקל, לעומת 47.6 מ' ש' ברבעון המקביל אשתקד. כך עולה מהדוח הכספי שפרסמה היום (ה') החברה. אפריקה ישראל נמצאת בשליטת לב לבייב.

במהלך הרבעון השני רשמה החברה ירידה של 213 מ' ש' בשווי ההוגן של נכסי נדל"ן להשקעה. הכנסות החברה מעסקאות בנייה ומקרקעין ירדו ל-802 מ' ש' מ-919 מ' ש' וההכנסות מתעשייה ירדו ל-474 מ' ש' מ-537 מ' ש', אולם ההכנסות מהשכרת נכסים עלו ב-9% ל-222 מ' ש'.

סך הכנסות הקבוצה הסתכם ב-1.56 מיליארד שקל ברבעון השני, לעומת 1.86 מיליארד ש' ברבעון המקביל. לצד הירידה בהכנסות נרשמה עלייה של 4.7% בהוצאות ל-1.56 מיליארד שקל.

"אפריקה ישראל ממשיכה ביישום מהלכים לביסוס איתנותה הפיננסית המתמקדים בהאצת הפעילות העסקית, השבחת ערכן של חברות הבת וחלוקת דיבידנדים", מסר אברהם נובוגרוצקי (נובו), מנכ"ל אפריקה ישראל. "בין המהלכים אותם השלימה לאחרונה ניתן לציין את הנפקת הזכויות שתרמה לגידול בהון המיוחס לבעלים של החברה וקבלת האישור לשינוי שטרי הנאמנות של שתי סדרות האג"ח הסחירות (כ"ו וכ"ז) כך, שיאפשר לה הנפקה של סדרות חוב חדשות, שישמשו לפירעון הסדרות הקיימות.

"תוצאות הרבעון הדגישו פעם נוספת את איכותן של חברות הבת של הקבוצה. חברות הבת מציגות המשך גידול וצמיחה בפעילותן העסקית ופועלות ביתר שאת לייזומם ופיתוחם של פרויקטים נבחרים ברוסיה, מזרח אירופה וישראל בתחומי הנדל"ן, התעשייה, הקמעונאות והתיירות אשר צפויים לתרום משמעותית לתוצאותיה של אפריקה ישראל עם השלמתם, תוך הגדלת תזרים המזומנים שיעמדו לרשות הקבוצה בשנים הקרובות".