אילן שילוח מקים קרן השקעות בסטארט-אפים ב-40 מיליון דולר

הקרן, ששמה First Time, גייסה עד היום 20 מיליון דולר, והיא תתמקד בהשקעות בחברות אינטרנט ומדיה

אילן שילוח / צילום: יוסי כהן
אילן שילוח / צילום: יוסי כהן

אחרי שהנפיק את חברת מטומי ותוך כדי שהוא ממשיך לטפח סטארט-אפים בחממת thetime יחד עם המדען הראשי, אילן שילוח הקים באחרונה קרן השקעות חדשה. שילוח, שהולך ופוזל יותר ויותר לעולם הסטארט-אפים על חשבון עולם הפרסום שממנו הגיע בתור יו"ר מקאן תל-אביב ואחד מבעלי המשרד המקומי בעבר, הקים את הקרן לפני מספר חודשים לצידו של ניר טרלובסקי, שותפו להקמת חממת thetime.

הקרן, ששמה First Time, גייסה עד היום 20 מיליון דולר מתוך 40 מיליון דולר שהחברה מתכננת לגייס. כ-25% מהסכום הגיע מבעלי המניות של חממת thetime, בה מחזיקים שילוח וטרלובסקי לצד מנהלים במקאן תל-אביב ובמטומי, חברת יורוקום ומשקיעים פיננסיים אחרים. שאר ההשקעות ב-First Time יגיע ממשקיעים אמריקאים וישראליים, בהם גופים פיננסיים.

בניגוד לחממת thetime, שמשקיעה בסטארט-אפים בשלב ה-seed ומלווה אותם כחלק מפרויקט החממות של המדען הראשי במשך מספר שנים, הקרן החדשה תתמקד בשלב הפוסט סיד או פרה A ותשקיע סכומים של עד 2 מיליון דולר בכל חברה. בדומה ל-thetime היא תתמקד בהשקעות בחברות אינטרנט ומדיה.

עד כה השקיעה החברה בחמש חברות מתוך שמונה חברות שבהן היא מתכננת להשקיע עד סוף השנה: emaze ו-PlayBuzz, שבהן כבר השקיעה חממת thetime; Talkspace של אורן פרנק, שעבד לצד שילוח במקאן; והחברות Biogaming ו-Wannabiz.

שילוח מסביר כי הקרן מתכננת גם השקעות המשך בחברות האלה ובחברות אחרות בהן תשקיע מתוך כוונה לשמור על האקוויטי של First Time בשלבים מאוחרים יותר. כמו כן, הוא מדגיש כי מרבית ההשקעות של הקרן ייעשו ביחד עם שותפים נוספים, כפי שנעשה במקרה של Talkspace (בשיתוף עם Softbank ו-Spark Capital) או PlayBuzz (ביחד עם כרמל ונצ'רס).

מי שצפוי להצטרף כשותף לקרן החדשה בחודשים הקרובים הוא יהונתן בן ארצי, שמשמש כיום כמייסד-שותף ומנכ"ל של חברת הסטארט-אפ הישראלת LATTO, העוסקת בתחום הסטרימינג והמסך המפוצל בעולמות הווידיאו הטלוויזיוני.