נשיא ארה"ב אובמה: "יש להתכונן לטפל בדאעש"

במסיבת עיתונאים מיוחדת התייחס הנשיא האמריקני לארגון הטרור הקיצוני שהולך וצובר כוח בעיראק ובסוריה ■ "הנחיתי את הצבא להכין מגוון אפשרויות לטיפול בדאעש, על מנת לוודא שהם לא משתלטים על עיראק"

ברק אובמה / צילום: רויטרס
ברק אובמה / צילום: רויטרס

האם קרבה פעולה אמריקנית נרחבת נגד דאעש? נשיא ארצות הברית אובמה התייחס הלילה (חמישי) במסיבת עיתונאים לנוכחות ההולכת וגוברת של ארגון הטרור הקיצוני בעיראק ובסוריה.

אובמה הודיע כי בכוונתו לשלוח את מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי לאזור כדי שיעבוד בשיתוף פעולה עם בעלות הברית של ארצות הברית. כמו כן , אמר כי הנחה את שר ההגנה צ'אק הייגל ואת צבא ארצות הברית להכין "מגוון אפשרויות".

"כמפקד העליון, תמיד אעשה כל מה שצריך לעשות על מנת להגן על העם האמריקני", אמר אובמה בבית הלבן. "הפעילות הצבאית שלנו בעיראק מוכרחה להיות חלק מאסטרטגיה מקיפה ורחבה יותר".

אובמה קרא לגבש קואליציה בינלאומית נרחבת שתספק סיוע אווירי לצבא העיראקי, לצד אימון הכוחות העירקיים ואספקת ציוד. "האפשרויות שאני מבקש מהצבא להכין מתמקדות בעיקר בצורך לוודא שדאעש לא משתלטים לחלוטין על עיראק", אמר אובמה וציין כי יתייעץ עם חברי הקונגרס בטרם יחליט אם לתקוף את לוחמי "המדינה האיסלאמית" הנלחמים בשטח סוריה.

עם זאת הדגיש הנשיא האמריקני כי ארצו עדיין לא גיבשה אסטרטגיה מלאה לטיפול בדאעש. "אנחנו רואים דיווחים בתקשורת לפיהם אנחנו מתקדמים יותר משאנחנו באמת", אמר. אובמה הדגיש כי ייפגש בהמשך היום עם יועציו לביטחון לאומי לדון בהתפתחויות האחרונות.