וול סטריט: מדד S&P 500 סגר ברמת שיא מעל 2,000 נקודות

ה-S&P 500 סגר שבוע רביעי בעליות - הרצף הארוך ביותר מאז נובמבר 2013 ■ המדד עלה בחודש אוגוסט ב-3.5% ■ וול סטריט יצאה היום לחג ה"לייבור דיי" - ביום שני לא יתקיים מסחר

סוחרים של גולדמן זאקס / צילום: רויטרס
סוחרים של גולדמן זאקס / צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') ביציבות בעוד מדד S&P 500 סגר את החודש הכי טוב מאז פברואר. ברקע למסחר עמד נתון הצריכה הפרטית לחודש יולי שהצביע על ירידה בלתי צפויה, ומנגד מדד ה-PMI שעקף את התחזיות. מחזור המסחר היום נמוך בכ-30% מהממוצע היומי בחודש האחרון, בעיקר בשל הכניסה לסופ"ש של חג ה"לייבור דיי", שבגללו לא יתקיים מסחר ביום שני.

"מה שממשיך להניע את השוק זה ההחזקה המועטה יחסית של הציבור במניות וכן מכפילים שלא מתוחים עד הקצה", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות ב-Aberdeen Asset Management.

חודש אוגוסט מגיע היום לסיומו בשווקים ויותר מטריליון דולר נוספו לשווי השוק המצרפי של שוקי המניות בעולם בחודש זה. שווי השוק הכולל עלה לשיא של 66.2 טריליון דולר.

מדד S&P 500 סגר שבוע רביעי בעליות - הרצף הארוך ביותר מאז נובמבר 2013. ב-27 אוגוסט הוא עלה לראשונה מעל 2,000 נקודות ועלה החודש ב-3.5%.

בתחום המאקרו פורסם כאמור נתון הצריכה הפרטית, שירדה ב-0.1% במפתיע בחודש יולי לאחר עלייה של 0.4% ביוני. זו הירידה הראשונה בצריכה מזה 6 חודשים, מה שמצביע על לחץ על הצרכנים. ב-16:55 פורסם מדד ה-PMI של אונ' שיקאגו, שעלה מעבר לציפיות. (לסיפור המלא)

אישור FDA לפרוטליקס

מבין המניות הבולטות היום בשוק, טסלה עלתה לאחר שחתמה על חוזה עם China United Network Communications להקים עמדות הטענת מכוניות בסין. חברת המכונית החשמלית המצליחה תקים 400 עמדות במרכזים של China Unicom ב-120 ערים בסין.

מניית אווגו (סימול: AVGO) טכנולוגיות קפצה לאחר שפרסמה דוחות כספיים טובים. החברה הרוויחה 1.26 דולרים למניה - מעל תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.05 ד'. תחזית חברת השבבים לרבעון הנוכחי היא לצמיחה של 18%-22% במכירות בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

מניית Net 1 UEPS (סימול: UEPS) זינקה לאחר שדיווחה על רווח נקי של 1.92 דולרים למניה בשנת הכספים 2015. חברת הציוד לתשלום אלקטרוני עקפה את תחזיות האנליסטים שעמדו על 1.62 ד' למניה.

מניית פרוטליקס המשיכה לבלוט לאחר שפייזר ופרוטליקס דיווחו כי רשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA, אישרה את תרופת אללייזו (טליגלוצראז אלפא) לטיפול בילדים. אללייזו מעתה מיועדת כטיפול אנזימי חלופי (ERT) ארוך טווח במבוגרים ובילדים המאובחנים כחולי גושה סוג 1.

חברת מומנטה הודיעה ביום ה' כי מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) אישר לבחון את הגרסה הגנרית לקופקסון של טבע , בייצור מומנטה בשיתוף-פעולה עם חברת סנדוז. על-פי החברה, במקרה שינתן אישור לתרופה, היא תהיה זמינה בשוק ברבעון הראשון של 2017.