זועבי בהפגנת תמיכה בעזה: "זהו ניצחון העם הפלסטיני"

חברת הכנסת מבל"ד השתתפה בהפגנת תמיכה בתושבי עזה שהתקיימה ביישוב כאבול שבצפון, וטענה כי מדובר בעצרת לציון הניצחון הפלסטיני במסגרת סבב הלחימה האחרון

אלפים השתתפו בהפגנה שהתקיימה היום (ו') ביישוב כאבול שבגליל המערבי, שכונתה על ידיהם כי "עצרת ניצחון ותמיכה בעם הפלסטיני בעזה". בהפגנה שהתקיימה בעקבות קריאת ועדת המעקב של ערביי ישראל השתתפו בכירים מהמגזר הערבי וכן חברי הכנסת חנין זועבי וג'מאל זחאלקה מסיעת בל"ד.

בעצרת, בה השתתפו כ-2,000 בני אדם, הניפו המשתתפים דגלי אש"ף, תמונות מעזה וכן שלטי תמיכה בניצחונם של תושבי עזה במערכה מול ישראל. העצרת נפתחה דקת דומייה לזכרם של ההרוגים בעזה ולאחר מכן נשמע ההמנון הפלסטיני.

"זו עצרת ניצחון של העם הפלסטיני", אמרה ח"כ חנין זועבי לחדשות 2 Online. "אין עם ללא התנגדות ואין התנגדות ללא עם. זה ניצחון של העם הפלסטיני, וזו זכותו של כל עם להילחם בכיבוש. אני לא מתרגשת מההסתה בציבור. זו זכותם הטבעית של הפלסטינים. לא יהיה כיבוש - לא תהיה התנגדות", טענה זועבי.

המארגנים הדגישו בדברים שנשאו במהלך העצרת את העמדה הפלסטינית שהציג חמאס בנוגע לשדה תעופה, הקמת נמל ופתיחת מעברים. נואמים רבים הדגישו בדבריהם את "ניצחונה של עזה" ואת עמידתם של התושבים ברצועה.

יחד עם זאת, על אף הדברים שנאמרו במהלך העצרת, גורמים במגזר הערבי מתחו ביקורת על עצם קיומה. "כינוס מהסוג הזה עלול להביא עוד שנאה וביקורת על ערביי ישראל", אמרו. "זה נכון שזכותם של הערבים בישראל להפגין נגד מלחמה אבל העיתוי של העצרת הוא בעייתי״, הסבירו.

מוקדם הפגינו גם בעזה נגד ישראל. במהלך היום נערכה עצרת תמיכה המונית בג'יהאד האסלאמי בשטח הרצועה בה לקחו חלק אלפי משתתפים ומאות חמושים שקראו לשיקום עזה. אחד מדוברי הארגון טען כי המערכה בדרום היא "שלב בדרך לשחרור ירושלים", וציין את "הכישלון הישראלי בחיסול ההתנגדות". הפגנה נוספת התקיימה בחברון, בה מאות הביעו תמיכה בחמאס והניפו את דגלי הארגון.