סיטי: 11 המניות הללו עשויות להפוך בקרוב לאפל הבאה

אפל השיבה לעצמה החודש את התואר החברה הגדולה בעולם במונחי שווי שוק והשלימה זינוק של 85% מאז אפריל 2013 ■ למי שפספס את אפל, בסיטי ממליצים על 11 מניות עם ערימות מזומנים ומחיר נמוך יחסית

שור בוול סטריט / צילום: משה גולן
שור בוול סטריט / צילום: משה גולן

מניית אפל ביצעה "קאמבק" בחודשים האחרונים ושבה להיסחר ברמות שיא, סביב 102 דולר. אולם, אנליסטים בבנק ההשקעות סיטי מספקים במיוחד עבור אלו שפספסו את אפל, רשימה של מניות שעשויות להיות אפל הבאה. כל המניות נסחרות בבורסות המזרח, בעיקר ביפן ודרום קוריאה.

אפל השיבה לעצמה את התואר החברה הגדולה ביותר במונחי שווי שוק, כאשר שווי השוק שלה טיפס בחזרה ל-600 מיליארד דולר בחודש החולף. זאת לאחר שנפלה בשנתיים האחרונות לשווי שוק של כ-300 מיליארד דולר "בלבד". רק לפני כשנה, באפריל 2014 מניית אפל נסחרה ברמות שפל אך מאז הספיקה לעשות "קאמבק" ולזנק בכ-85% לרמה של כ-102 דולר (לאחר שביצעה ספליט ביחס של 7 ל-1 בחודש יוני השנה).

"בדיעבד הפוטנציאל באפל נראה ברור", כך כתב אסטרטג השקעות בסיטי במזכר שהפיץ ללקוחות הבנק בסוף השבוע. "אך השאלה היא היכן ניתן למצוא את ההזדמנות הבאה? אילו חברות אחרות עם דירוג נמוך אוגרות הרבה מזומנים ומחפשות להחזיר חלק ממנו למשקיעים?", הוא ציין.

בסיטי ממליצים למשקיעים להתמקד בחברות שמצבן דומה לזה שהיה באפל לפני שנה וחצי. כלומר, עם מחיר נמוך יחסית וערימות מזומנים שעשויות לחזור למשקיעים בצורת דיבידנד או רכישה עצמית של המניות.

צוות האנליסטים בסיטי ממליץ על 11 מניות הנסחרות ביפן ובדרום קוריאה, עם פוטנציאל רב להפוך לאפל הבאה. כל החברות הן בעלות שווי שוק של 5 מיליארד דולר או יותר ותשואות על תזרים המזומנים החופשי של 10% ומעלה.

להלן רשימת המניות:

Cairn India - (חברת אנרגיה הודית)

Fuji Heavy Industries (חברת תעשייה יפנית)

GungHo Online Entertainment (חברת IT יפנית)

סוני (חברת אלקטרוניקה יפנית)

Taisei (חברת תעשייה יפנית)

Hankook Tire (יצרנית צמיגים קוריאנית)

Kia Motors (יצרנית רכב קוריאנית)

LG Display (חברת טכנולוגיה קוריאנית)

Samsung Electronics (חברת טכנולוגיה קוריאנית)

Samsung Heavy Industries (חברת תעשייה קוריאנית)

Gazprom (חברת אנרגיה רוסית)