קרי למנהיגי העולם: "לא ניתן לסרטן דאע"ש להתפשט"

במאמר נחרץ שפורסם ב"ניו-יורק טיימס", יצא מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי בקריאה למנהיגי העולם להתאחד יחד נגד הארגון האסלאמי הקיצוני, שמאיים להשתלט על חלקים נרחבים במזרח התיכון ■ "העולם יכול להתמודד עם האיום הזה ולהביס אותו"

ג'ון קרי / צילום: רויטרס
ג'ון קרי / צילום: רויטרס

המאבק העולמי בדאע"ש נמשך: מזכיר המדינה האמריקאי, ג'ון קרי, קרא הלילה (שבת) להתערבות עולמית בנעשה בסוריה ועיראק וטען כי יש לעצור את "תפיסת העולם הרצחנית" של לוחמי הארגון.

דבריו של קרי מגיעים שבוע לפני התכנסות מנהיגי מדינות ברית נאט"ו, שצפויים לדון בין היתר בהתפתחויות האחרונות במזרח התיכון. "ארצות הברית תגייס תמיכה גלובלית על מנת ליצור קואליציה רחבה כמה שניתן", כתב קרי במאמר שפורסם בעיתון "ניו-יורק טיימס".

מזכיר המדינה קרי הוסיף כי בשבוע הבא ייפגש שר ההגנה האמריקני, צ'אק הייגל, עם מקביליו האירופים במסגרת פסגת נאט"ו, במטרה לבחון דרכי פעולה באזור סוריה ועיראק. לאחר ועידת נאט"ו צפוי הייגל להגיע לביקור במזרח התיכון, שם ייפגש עם מנהיגי המדינות המאוימות ביותר על ידי פעילי הארגון.

"בכדי להתמודד עם המדיניות התומכת ברצח עם של ארגון דאעש חייבים קואליציה בין לאומית", ציין קרי. "לא ניתן לסרטן המכונה 'דאעש' להתפשט למדינות נוספות באזור. העולם יכול להתמודד עם האיום הזה ולהביס אותו".