הבורסה ננעלה במגמה מעורבת; איזיצ'יפ זינקה ב-8.7%

האיחוד האירופי מאיים בסנקציות חדשות על רוסיה ■ ה-FDA אישר תרופה של פרוטליקס ■ קבוצת דלק מנהלת מו"מ למכירת רודשף תמורת כ-900 מ' ש' ■ מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-517 מיליון שקל

בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר
בורסת תל אביב/ צילום אילוסטרציה: איל יצהר

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (א') במגמה מעורבת על רקע האירועים האחרונים בזירה הגיאופוליטית באוקראינה ובמזרח התיכון. מדד ת"א 75 התקדם בעוד מדד ת"א 25 נסגר בירידה קלה. בוול סטריט ובאירופה ננעלו המדדים המרכזיים ביציבות עם נטייה לעליות קלות. מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל ה"לייבור דיי". מחזור המסחר היה נמוך והסתכם בכ-517 מיליון שקל. את חודש אוגוסט סגר מדד ת"א 25 בעלייה של כ-0.6%.

מדד S&P 500 סגר שבוע רביעי בעליות - הרצף הארוך ביותר מאז נובמבר 2013. ב-27 אוגוסט הוא עלה לראשונה מעל 2,000 נקודות ועלה בחודש אוגוסט ב-3.5%. הבורסה באחד העם ננעלה ביום חמישי בירידות קלות.

מבצע "צוק איתן" מגיש חשבון ראשון: הממשלה אישרה היום את ההצעה לקצץ 1.9 מיליארד שקל בקיצוץ רוחבי בשיעור 2% מתקציבי המשרדים השונים, בהם קיצוץ של 480 מיליון שקל בתקציב החינוך, 43 מ' ש' בבריאות, 243 מ' ש' מהתקציב לפיתוח התחבורה ו-69 מ' ש' מתקציבי הרשויות המקומיות.

האירועים בזירה הגיאופוליטית מרכזים את מרבית תשומת הלב בשווקים. ביום חמישי הכריז נשיא אוקראינה כי לפחות 4,000 חיילים רוסים פלשו לערים במזרח אוקראינה מלווים בנגמשים. בארגון נאט"ו אישרו את הדברים ואף אתמול דווח כי הארגון יקים כוח בינלאומי בראשות בריטניה שיימנה 10,000 חיילים וינסה להתמודד עם האגרסיביות הרוסית.

הלילה הציב האיחוד האירופי אולטימטום לרוסיה וקרא לה לסגת לההתערבות באוקראינה או שיוטלו עליה סנקציות חדשות וחריפות יותר. (לסיפור המלא)

סיומה של עונת הדוחות

מבין המניות הבולטות בשוק, פייזר ופרוטליקס דיווחו בסוף השבוע כי רשות המזון והתרופות האמריקאית, ה-FDA, אישרה את תרופת אללייזו (טליגלוצראז אלפא) לטיפול בילדים. אללייזו מעתה מיועדת כטיפול אנזימי חלופי (ERT) ארוך טווח במבוגרים ובילדים המאובחנים כחולי גושה סוג 1.בעקבות הדיווח מניית פרוטליקס זינקה בכ-9.5% בוול סטריט.

טאואר זינקה במחזור גבוה על רקע פער חיובי מול ניו-יורק. גם איזיצ'יפ זינקה וסגרה את הפער מניו-יורק, שנפתח על רקע שמועות בנוגע לרכישה אפשרית של החברה על ידי חברת היי-טק בינלאומית גדולה.

אסם דיווחה הבוקר כי ‏בסיכום הרבעון השני צמח הרווח הנקי ב-9% ל-98 מיליון שקל, כאשר גם ברבעון השני נהנתה אסם משיפור הרווחיות התפעולית. הכנסות הרבעון השני שהושפעו מעיתוי חג הפסח נחלשו ב-3.2% ל-1.03 מיליארד שקל.

קבוצת דלק דיווחה ביום חמישי לאחר נעילת המסחר על קיטון בהכנסותיה ברבעון השני של השנה ל-4.98 מיליארד שקל לעומת הכנסות של 5.07 מיליארד שקל ברבעון המקביל אשתקד. הקבוצה רשמה הפסד עצום בהיקף של 600 מיליון שקל ברבעון השני, לעומת רווח של 513 מיליון שקל ברבעון השני של 2013.

בתוך כך, היום הודיעה החברה לבורסה כי היא מנהלת מגעים מתקדמים למכירת רשת תחנות הדלק הבריטית רודשף לקרן השקעות בריטית. לפי הערכות סכום המכירה יעמוד על כ-900 מיליון שקל.

אנלייט אנרגיה סיכמה הבוקר את הרבעון השני של השנה עם הכנסות של כ-130 מיליון שקל לעומת כ- 45 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי של החברה. הרווח הנקי הסתכם ברבעון השני בכ- 16 מיליון שקל, לעומת רווח של כ-7 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הנקי במחצית השנה זינק לכ- 35 מיליון שקל לעומת כ- 9 מיליון שקל אשתקד.

אפריקה ישראל דיווחה ביום חמישי כי ההפסד הנקי שלה העמיק ברבעון השני של השנה ל-55.1 מיליון שקל, לעומת 47.6 מ' ש' ברבעון המקביל אשתקד. סך הכנסות הקבוצה הסתכם ב-1.56 מיליארד שקל ברבעון השני, לעומת 1.86 מיליארד ש' ברבעון המקביל. לצד הירידה בהכנסות נרשמה עלייה של 4.7% בהוצאות ל-1.56 מיליארד שקל.

אורמת טכנולוגיות דיווחה היום כי חברת בת בבעלותה המלאה חתמה על חוזה מימון בסך 140 מיליון דולר להקמת השלב השני בפרויקט מקגיניס הילס שבנבאדה. התחנה צפויה להתחיל לפעול במחצית הראשונה של 2015 ותביא את כושר הייצור הכולל של הקומפלקס לכ-70 מגה-וואט.