מניית היום: צונחת בכ-27% בעקבות אכזבה מהדוחות

אינסוליין דיווחה על הכנסות של כ-233 אלף שקל ברבעון, הפסד תפעולי של כ-8.6 מיליון שקל והפסד נקי של כ-8.66 מיליון שקל

מייק נץ / צילום: אינסוליין
מייק נץ / צילום: אינסוליין

מניית חברת אינסוליין , העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים לשיפור יעילות הטיפול בסוכרת, צונחת במחזור גבוה במהלך המסחר בבורסה. זאת, על רקע אכזבה מתוצאות החברה לרבעון השני כפי שפורסמו הבוקר.

אינסוליין דיווחה על הכנסות של כ-233 אלף שקל ברבעון, הפסד תפעולי של כ-8.6 מיליון שקל והפסד נקי של כ-8.66 מיליון שקל.

החברה דיווחה כי מאז החלה פעילות השיווק בגרמניה במחצית השנייה של אוקטובר 2013 נמסרו רק כ-5300 ערכות משתמש ראשוניות לסוכרתיים. זאת לעומת דיווח על כ-8,000 ערכות שנמסרו בדוח הרבעון הראשון של 2014.

בחברה מבהירים כי הפער בין 5,300 ערכות המשתמש ראשוניות שנמסרו נכון למועד פרסום דו"ח דירקטוריון זה לבין 8,000 ערכות משתמש ראשוניות עליהן דווח בדו"ח הדירקטוריון לרבעון הראשון של שנת 2014 , מקורו בהערכות ומידע מעודכנים בחלוף הזמן מאז ההשקה שהצטברו והתקבלו בידי החברה.

באינסוליין מציינים כי "נכון למועד דו"ח דירקטוריון זה, טרם התקבל אישור לרישום המוצר בקטלוג המוצרים הרפואיים בגרמניה".

אינסוליין גייסה בתחילת החודש 16.2 מיליון שקל ממימוש כתבי אופציה (סדרה 1 ). בעלת המניות הגדולה בחברה, קרן וואנקה קפיטל, מימשה את כל כתבי האופציה שהיו ברשותה. "הגיוס הנוכחי בסך 16.2 מיליון שקל, יחד עם ההנפקה הפרטית במסגרתה גייסנו 13 מיליון שקל מילין לפידות בתחילת יולי, מספקים לחברה את ההון הנדרש בעת הזו למימוש המשך ההתרחבות הגלובלית", מסר אז מייק נץ, מנכ"ל אינסוליין. "אנו ממשיכים לקדם שיתופי פעולה באמצעות שחקנים מקומיים וגלובליים ובמקביל פועלים לפיתוח קו המוצרים העתידי. בכוונתנו להיכנס למדינות נוספות באירופה ומחוצה לה תוך הצפת ערך לבעלי המניות שלנו".