הטיפ היומי: מניה מתחום הדשנים שעשויה לזנק ב-26%

במחלקת המחקר של סיטי ממליצים "קנייה" על מנית מונסנטו, במחיר יעד של 146 דולר: "אנחנו ממשיכים לחבב את הסיפור של מונסנטו וחושבים שאחד משלושת מנועי הצמיחה החדשים שלה יצליח בחמש השנים הקרובות"

הזרעים של monsanto / צילום: בלומברג
הזרעים של monsanto / צילום: בלומברג

חברת האגרוכימיה Monsanto נסחרת בבורסת ניו יורק ושווי השוק שלה הוא 60.7 מיליארד דולר.

מונסנטו ממציאה את עצמה מחדש כפי שנדרשה לעשות בעבר, כשאיבדה פטנט מרכזי בסוף שנות ה-90. הפעם, החברה משתמשת בתזרים המזומנים שלה מעסקי הזרעים על מנת להיכנס לתחומי צמיחה חדשים, כמו Precision Ag (דיגיטציה של החקלאות), טכנולוגיות מיקרוביולוגיה וביולוגיה. אנחנו סבורים שההנהלה יכולה לבצע את האסטרטגיה החדשה, אך זה יהיה תנודתי, ומחירי התבואה הנמוכים יותר הופכים את זה ליותר מסובך.

בטכנולוגיות חדשות, חשוב להיות הראשון בשוק. בסוף 2013 מונסנטו רכשה את The Climate Corporation ב-930 מיליון דולר, ונראה שהחברה הנרכשת מוכנה לנצל את ההזדמנות הגלומה בתחום ה-Big Data לצרכי חקלאות. בדומה לאסטרטגיה של מונסנטו בתחום הזרעים, גם בתחום זה היא החליטה להוריד מחירים לצורך החדירה לשוק. כיום Climate פועלת מול לקוחות בשטחים בהיקף של 30 מיליון אקר, ואנו מעריכים שהשוק הראשוני שלה הוא בהיקף של כ-300 מיליון אקר.

בתחום המיקרוביולוגיה והביו, למונסנטו יש שיתופי פעולה, ומדובר בהזדמנויות לטווח הארוך.

האתגר בטווח הקרוב הוא המחירים הנמוכים של התבואה. מונסנטו תשקיע 6 מיליארד דולר ברכישה עצמית מואצת של מניות, על מנת לגשר על הפער ברווח הנקי למניה, ולכן היא עדיין צופה צמיחה דו-ספרתית ברווח זה בשנת 2015. התחזית שלנו היא לצמיחה של 17% ברווח הנקי למניה באותה שנה.

אנחנו ממשיכים לחבב את הסיפור של מונסנטו וחושבים שאחד משלושת מנועי הצמיחה החדשים שלה יצליח בחמש השנים הקרובות. יחד עם זאת, בטווח הקצר המניה עלולה לנוע בטווח מחירים מוגבל, עד שנקבל עוד מידע על נתחי השוק, על הפעילות באמריקה הלטינית ועל ההתפתחויות של Climate. המלצתנו נותרת ללא שינוי, "קנייה", ומחיר היעד נותר 146 דולר, פרמיה של 26% על מחיר המניה בוול סטריט.

מחלקת המחקר, סיטי

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם