בורסות אירופה סגרו ביציבות לאחר נתוני המאקרו

היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "לייבור דיי"; יציבות בחוזים העתידיים ■ מדד מנהלי הרכש לתחום התעשיה של Markit ירד באוגוסט ל-50.7 נקודות לעומת 51.8 נקודות ביולי

בורסת אירופה / צילום: רויטרס
בורסת אירופה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ב') ביומו הראשון של שבוע המסחר בעולם ביציבות על רקע המתיחות הנמשכת סביב המצב באוקראינה ופרסום נתוני מאקרו. היום לא מתקיים מסחר בוול סטריט לרגל "לייבור דיי" אך החוזים העתידיים כן נסחרים ובהם נרשמת יציבות.

בדלנים פרו רוסיים תקפו הלילה שני צוותים של משמר החופים של אוקראינה בתקיפה ימית ראשונה מאז תחילת המשבר. רק מספר שעות לפני כן האיחוד האירופי אישר חבילת סנקציות חדשות נגד רוסיה, על סיועה לבדלנים נגד צבא אוקראינה.

בגרמניה פורסם היום נתון מעודכן של הצמיחה ברבעון השני, שאישר כי הכלכלה התכווצה ב-0.2% ברבעון.

עוד פורסם באירופה מדד מנהלי הרכש לתחום התעשיה של Markit, שירד באוגוסט ל-50.7 נקודות לעומת 51.8 נקודות ביולי. כלכלנים ציפו לנתון של 50.8 נקודות.

בבורסות אסיה נרשמו היום עליות שערים בשיעור מירבי של 0.6%, למרות נתוני מאקרו שליליים שפורסמו בהונג קונג ובסין, וכן למרות סנקציות נגד רוסיה שאושרו באיחוד האירופי.

שני מדדי ייצור שונים בסין שפורסמו היום פיספסו את תחזיות האנליסטים בשוק והצביעו על אובדן מומנטום בכלכלה הסינית. מדד מנהלי הרכש הסיני (PMI) ירד באוגוסט ל-51.1 נקודות מ-51.7 נקודות בחודש הקודם. התחזיות היו ל-51.2 נקודות.

הקריאה הסופית של מדד דומה שמפרסם HSBC עמד על 50.2 נקודות, לעומת הצפי ל-50.3 נקודות שצפו האנליסטים.