בנק הפועלים ישיק תחרות פיתוח אפליקציות פיננסיות למובייל

בתחרות BANKAPP יאפשר הבנק ליזמים ומפתחים לקבל גישה למידע וליכולות שיש לבנק עצמו, תחת מעטפת אבטחת המידע והפרטיות הנדרשת ■ 100,000 שקל לזוכה במקום הראשון ואפשרות להשקעה נוספת של עד מיליון שקל

בנק הפועלים ישיק החודש את תחרות BANKAPP לפיתוח אפליקציות מובייל פיננסיות שמתבססות על Open API ייחודי שפיתח הבנק. במסגרת המהלך יאפשר הבנק ליזמים ומפתחים שרוצים להמציא את האפליקציה הבאה, לקבל גישה למידע וליכולות שיש לבנק עצמו, תחת מעטפת אבטחת המידע והפרטיות הנדרשת.

את התחרות יפתח כנס הזנקה שיתרחש ב-22 לספטמבר ובו יופיעו יזמים ומשקיעים ש"עשו זאת בגדול", וכן ייחשף לראשונה בסיס הנתונים והשירותים שיעמדו לרשות המשתתפים. לאחר מכן התחרות תתנהל לאורך תקופה של כחודש וחצי במהלכו יתקיימו ימי מנטורינג מרוכזים לרשות המשתתפים בליווי מומחים מהבנק ומחוצה לו, וכן יופעל אתר ופורום לקהילת המשתתפים לאורך כל התחרות.

ב-23 בנובמבר תסתיים התחרות ב-Demo Day במסגרתו יציגו 10 הפיינליסטים את האפליקציות שפותחו בפני חבר שופטים הכולל שמות מהמוכרים ביותר בקהילת האנג'לים וההון סיכון בישראל, וכן מומחי מובייל וחדשנות מחו"ל.

לזוכה במקום הראשון יוענקו 100,000 שקל ואפשרות להשקעה נוספת של עד מיליון שקל לפי מידת התאמתו למסגרת תוכנית ה-Fintech הייחודית של בנק הפועלים. גם לשאר הזוכים מובטחים פרסים כספיים גבוהים וכן הטבות נוספות כגון מקום במתחם העבודה החדש MindSpace שנפתח בשדרות רוטשילד וכניסה אוטומטית לשלב הסינון הסופי בתוכנית האקסלרטור של Citi Bank.

אבי כוכבא, הממונה על חטיבת הטכנולוגיה של בנק הפועלים: "בישראל מרוכזים המוחות המבריקים ביותר בתחום הטכנולוגיה. בנק הפועלים מאמין ותומך בקהילת הסטארט-אפ המקומית, ומזמין אותה להיעזר בו כדי לפתח אפליקציות מובייל חדשניות בתחומים פיננסים, שיאפשרו לבנק להמשיך להעניק ללקוחותיו את השירותים הטכנולוגיים הבנקאים המתקדמים בישראל, ואף יפתח לסטארט-אפים דלת לעולם דרך הוכחת הישימות ביחד עם הבנק".

רון וקסלר, הממונה על חטיבת האסטרטגיה בבנק: "המהלך הוא חלק מתפישה אסטרטגית של בנקאות פתוחה, המעודדת חדשנות ושיתופי פעולה עם גורמים מחוץ למערכת בנקאית. האפשרות להשתמש בבנק כ'בטא סייט' ולהטמיע בו את המוצר, קודם לניסיון החדירה לזירה הבינלאומית, הוא בעל ערך עצום לסטארט-אפים. העבודה הצמודה עם הבנק מאפשרת את מציאת הפתרונות, הן בצד הטכנולוגי והן העסקי, שמובילים לגיבוש מוצרים בעלי פוטנציאל הצלחה רב יותר. הבנק מחויב כשותף אסטרטגי לסטרטאפים אלו".