"לחפש תשואות בשורות האחוריות של האג"ח והמניות"

איתי חורי, מנהל השקעות באימפקט, ממליץ על אג"ח חברות לא מדורגות "אחרי שסערת הורדת הריבית תירגע"

איתי חורי / צילום: תמר מצפי
איתי חורי / צילום: תמר מצפי

על רקע רמת הריבית הנמוכה בשוק, שבשבוע שעבר ירדה לרמת שפל של כל הזמנים - 0.25%, באימפקט בית השקעות סבורים כי "יש לחפש תשואות בשורות האחוריות של שוקי האג"ח ובאפיקי המניות".

מנהל ההשקעות איתי חורי מסביר כי הריבית הנמוכה, יחד עם נתוני צמיחה מאכזבים שהתפרסמו באחרונה, יצרו ציפייה "להמשך הרחבות מוניטריות על ידי בנק ישראל, או לחילופין להשארת הריבית ברמות נמוכות לתקופת זמן ממושכת". מצב זה, לדבריו, "הביא לכך שהאפיקים הסולידיים, קרי אג"ח ממשלתיות וקונצרניות בדירוגים גבוהים, נסחרות במחירי שיא אשר לא תמיד מצדיקים את פרמיית הסיכון שלהן".

לדברי חורי, אופי השוק הנוכחי יצר מצב בו "מלאכת בחירת ניירות הערך להשקעה הפכה למאומצת יותר ודורשת מחקר עמוק וקפדני".

בהתאם לנקודת מבטו על מצב השוק, חורי מציג כמה סדרות אג"ח שאינן מדורגות, ומדגיש כי "בשל הורדת הריבית המפתיעה בשבוע שעבר, כל האפיק הסולידי עלה בצורה מהירה וחזקה, לרבות האיגרות הללו. לכן, אנו ממליצים להמתין מעט ליום שהסערה תירגע, ואפשר יהיה לרכוש אותן בתשואות גבוהות יותר מכפי שהן נסחרות היום".

חורי אומר כי "החיסרון באג"ח אלה הוא שהן סובלות מתנודתיות, לאור זאת שהן מוחזקות בעיקר על ידי קרנות נאמנות ומושפעות מתקופות של גיוסים ופדיונות בענף". בסך הכול הוא מקצה 40% מתיק ההשקעות שלו לרכיב הקונצרני.

אחת משתי הסדרות העיקריות אליהן הוא מתייחס היא חלל 12, שהיא "בעלת ביטחונות טובים, וכוללת שעבוד של הלוויין 'עמוס 5', המהווה נכס מניב לכל דבר ושוויו נכון לסוף 2013 לאחר הפחתות הוא כ-170 מיליון דולר". הסדרה הנוספת שהוא מזכיר היא צור 8 שהונפקה לאחרונה.

מניות - בארה"ב ובארץ

לאפיק המנייתי מקצה חורי 30% מתיק ההשקעות - שליש בארה"ב והיתרה בארץ. הוא מסביר כי "ההעדפה היום ניתנת לשוק המניות האמריקאי, המציג שיפור אמנם איטי, אך עקבי. העיניים נשואות פחות ופחות לשוק האירופאי, שם להערכתנו הבעיות רחוקות עדיין מלהסתיים".

לגבי ענפי ההשקעה המומלצים, חורי מציין את תחום אבטחת המידע ואת הבריאות, כאשר מבין חברות המחשבים הנסחרות מעבר לים באימפקט מזהים פוטנציאל להשקעה בצ'ק פוינט (סימול: CHKP). "החברה מציגה לרוב תוצאות טובות, עוקפת את התחזיות ונחשבת לאחת המובילות בתחום", מסבירים שם. על תחום הבריאות (Health Care), חורי אומר כי ענף זה "כולל חברות חזקות ויציבות לצד חברות ביוטכנולוגיה, ומספק לאורך שנים תשואת יתר על פני המדדים העיקריים מעבר לים".

במבט להמשך סבור חורי כי "שיפור בתוחלת החיים בצורה עקבית, לצד ההתפתחות המהירה בטכנולוגיה, יחד עם השינוי ברפורמת הבריאות בארה"ב, גורמים לנו להאמין שענף זה ימשיך לתת תשואה עודפת גם בשנים הקרובות".

חורי ממליץ להיחשף לתחום דרך תעודות סל (ETF) דוגמת XLV או דרך תעודות סל ישראליות.

"הבנקים המקומיים ימשיכו לייצר ערך"

בזירה המקומית, מסתכלים באימפקט על תחומי הדיור המוגן והבנקאות, וחורי אומר כי "אנו מבחינים שתחום הדיור לאוכלוסיית המבוגרים בארץ מתפתח בצורה חיובית בשנים האחרונות. בשל מחסור גדול בהיצע (ההערכה היא שהענף כולל כ-15 אלף יחידות דיור בלבד, במונחים כלל ארציים, א' ל'), אנו מאמינים כי תחום זה מעניין להשקעה ארוכת טווח".

חורי מזכיר את חברת מגדלי הים התיכון שהונפקה לאחרונה, ולדבריו "המניה הינה מניית יתר, ולכן מאופיינת בחוסר סחירות ובתנודתיות, אך בטווח הארוך אנו צופים לחברה אופק חיובי".

באשר לבנקים, מציין חורי כי "הם תמיד הקטליזטור לצמיחת המשק. ולמרות הריבית הנמוכה הפוגעת במרווחי האשראי, הבנקים עדיין מצליחים להציג מדי רבעון דוחות טובים וגידול ברווחים, וזאת כתוצאה מפעילויות אחרות". מבין הבנקים, באימפקט מציינים את הפועלים, שלדברי חורי "מצליח להציג גידול חזק ברווחיות, נסחר עדיין מתחת להון ומראה עליונות".

חורי סבור כי "בטווח הארוך, הבנקים ימשיכו לייצר ערך בשל העובדה שהריבית לא תישאר כה נמוכה לאורך זמן רב נוסף".

*** הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך.

ההמלצות של איתי חורי
 ההמלצות של איתי חורי

תיק
 תיק