נעילה חיובית בבורסה: דלק עלתה, אפריקה זינקה 7.6%

מגמה מעורבת בוול סטריט ■ מידרוג העלתה דירוג לאג"ח אפריקה ■ טבע העלתה מחיר הקופקסון ■ לפיד: "כן להרחבת הגירעון ולא לתקציב צנע" ■ פלוג: "חריגה מיעד הגירעון תחשוף את המשק לסיכון משמעותי"

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

יום המסחר בבורסה של תל אביב (ג') ננעל במגמה חיובית, כשמדד המעו"ף נסחר קרוב לשיא כל הזמנים. בוול סטריט מתנהל המסחר במגמה מעורבת. מחזור המסחר הסתכם ב-1.14 מיליארד שקל.

"כן להרחבת הגירעון ולא לתקציב צנע שיהיה הרסני למשק" כך קרא היום שר האוצר יאיר לפיד בוועידה בתל-אביב. "תקציב 2015 שאני עומד להגיש לממשלה בעוד 9 ימים נושא ברובו את דילמת חיינו היכן לשים את הכסף. אם לא נשקיע בחינוך לא יהיו לנו חיילים ב-8200. אני מכיר בצורך לתת תשובות לשורה של איומים בטחוניים חדשים".

מנגד, נגידת בנק ישראל קרנית פלוג אמרה בוועידה כי "חריגה מיעד הגירעון של 3% תחשוף את המשק הישראלי לסיכון משמעותי ועלולה לפגוע בנו האזרחים. עלינו לגלות אחריות ולהתחשב בהשלכות של ההחלטות לאורך זמן. הגירעון המבני של ישראל, זה שאינו תלוי בזעזוזעים חד-פעמיים, הוא מהגבוהים כבר היום בעולם המערבי".

הזירה הגיאופוליטית נשארת במוקד - המשבר בין רוסיה ואוקראינה ומדינות המערב. שלשום הציב האיחוד האירופי אולטימטום לרוסיה וקרא לה לסגת מההתערבות הצבאית באוקראינה או שיוטלו עליה סנקציות חדשות וחריפות יותר.

מניות במוקד

‎‎בהיעדר תחרות גנרית לקופקסון של טבע, החברה מרגישה נוח להעלות שוב את מחיר התרופה. כך עולה מסקירה שפרסם בסוף השבוע האנליסט מארק גודמן מ-‏UBS‏. לדבריו, טבע העלתה בסוף אוגוסט את מחיר התרופה ב-9.9%. בעבר כבר ביצעה החברה העלאות חדות יותר במחיר התרופה, ולדוגמה בתחילת 2012 העלתה את מחירה בכ-15%, ובתחילת 2013 העלתה את המחיר בעוד 10%.

מידרוג מעלה היום את הדירוג לסדרות אג"ח כו' ו-כז' של אפריקה מדירוג Baa1 באופק חיובי לדירוג A3 באופק יציב. כמו כן, מאשרת מידרוג דירוג A3 להנפקת סדרות חדשות בהיקף של עד כ-750 מיליון שקל.

בנק מזרחי טפחות מסתער שוב על שוק האג"ח. הבנק, בניהולו של אלדד פרשר, מתכנן לגייס בשוק ההון חוב בהיקף של כ-2 מיליארד שקל בשבוע הבא. הבנק יגייס סדרה חדשה של אג"ח שתהיה צמודת מדד.

החברות טאואר ו- Triune הודיעו היום על תחילת ייצור המוני של מוצרי Neo-Iso שפותחו על ידי Triune תוך שימוש בפלטפורמת ה-Power Management של טאואר-ג'אז בגיאומטריית 0.18 מיקרון.