נעילה חיובית בבורסות אירופה על רקע נתוני מאקרו

מגמה מעורבת בוול סטריט ■ מדד המחירים ליצרן בגוש האירו ירד ב-0.1% ביולי ■ הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר את שיעור הריבית על 2.5%

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בורסות אירופה ננעלו היום (ג') בעליות שערים, על רקע פרסום נתוני מאקרו. בוול סטריט נרשמת מגמה מעורבת לאחר שאתמול לא התקיים מסחר לרגל יום העבודה.

באירופה פורסם ב-12:00 מדד מחירי היצרן של גוש האירו לחודש יולי שירד ב-0.1%. בספרד פורסם כי מספר המובטלים עלה בכ-8,000 בחודש אוגוסט, בעוד אנליסטים ציפו לעלייה של כ-25 אלף.

מניית פולקסוואגן נסחרה במגמה חיובית על רקע העלאת דירוג המלצה על ידי כלכלני BNP פאריבה.

בורסות אסיה ננעלו היום במגמה מעורבת, כשבבורסת טוקיו נרשמות עליות על רקע חולשת הין.

המצב באוקראינה ממשיך לרכז עניין וביממה האחרונה התפרסמו דיווחים כי הממשלה בקייב מוכנה לפתוח במו"מ עם המורדים ולתת להם מעמד מיוחד במזרח המדינה.

קודם לכן, בדלנים פרו רוסיים תקפו שני צוותים של משמר החופים של אוקראינה בתקיפה ימית ראשונה מאז תחילת המשבר. רק מספר שעות לפני כן האיחוד האירופי אישר חבילת סנקציות חדשות נגד רוסיה, על סיועה לבדלנים נגד צבא אוקראינה.

בתחום המאקרו, הבנק המרכזי של אוסטרליה הותיר היום את שיעור הריבית במדינה על 2.5%. ההחלטה הייתה בהתאם לציפיות.

באירופה פורסם אתמול מדד מנהלי הרכש לתחום התעשיה של Markit, שירד באוגוסט ל-50.7 נקודות לעומת 51.8 נקודות ביולי. כלכלנים ציפו לנתון של 50.8 נקודות.

שני מדדי ייצור שונים בסין שפורסמו אתמול פיספסו את תחזיות האנליסטים בשוק והצביעו על אובדן מומנטום בכלכלה הסינית. מדד מנהלי הרכש הסיני (PMI) ירד באוגוסט ל-51.1 נקודות מ-51.7 נקודות בחודש הקודם. התחזיות היו ל-51.2 נקודות. הקריאה הסופית של מדד דומה שמפרסם HSBC עמד על 50.2 נקודות, לעומת הצפי ל-50.3 נקודות שצפו האנליסטים.

בסיאול רשמו מניות יונדאי מוטור וקיה מוטור ירידות חדות לאחר שפורסמו נתונים על ירידה בקצב שנתי של 7.3% במכירות כלי רכב בקוריאה באוגוסט.