הבורסה סגרה במגמה מעורבת; קמהדע צנחה ב-22.3%

עליות באירופה ובוול סטריט לאחר הודעת דראגי ■ חוזה ענק של כ-15 מיליארד דולר ל"לוויתן" מול חברת החשמל הירדנית ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.34 מיליארד שקל

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום (ה') במגמה מעורבת לאחר הודעת ה-ECB, ולאחר שמדד המעו"ף ננעל אתמול קרוב מאוד לרמות השיא של כל הזמנים. המסחר בוול סטריט נפתח בעליות קלות וגם באירופה נרשמות לעליות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.34 מיליארד שקל.

מריו דראגי שוב מפתיע את השווקים. נגיד הבנק המרכזי האירופי (ECB) החליט היום לחתוך פעם נוספת את הריבית המרכזית ב-0.1% לרמת שפל של 0.05%. זאת במטרה להמריץ את הכלכלה המדשדשת של גוש האירו.

ה-ECB החליט בנוסף להפחית שוב את ריבית הפקדונות לרמה של 0.2%-, לאחר שלפני שלושה חודשים הבנק עשה היסטוריה והוריד בפעם הראשונה את ריבית הפקדונות לרמה שלילית של 0.1%-. עם זאת, הבנק לא הכריז על תוכנית לרכישת נכסים "רעילים" כפי שציפו בשוק.

מחר, נזכיר, יפורסם בארה"ב דוח התעסוקה לחודש אוגוסט. על פי התחזיות המוקדמות, המשק האמריקאי הוסיף בחודש החולף 226 אלף משרות חדשות, זאת לעומת הוספה של 209 אלף משרות ביולי. שיעור האבטלה צפוי לרדת ב-0.1% ל-6.1%.

קמהדע צונחת

מניות "לוויתן" - אבנר , דלק קידוחים ורציו - הוסיפו לרכז עניין רב לאחר שאתמול נחתם מזכר הבנות בין נובל אנרג'י לחברת החשמל הירדנית. היקף העסקה מוערך בכ-15 מיליארד דולר. [לסיפור המלא]

אפריקה הוסיפה לעמוד במוקד לאחר שזינקה בכ-15% ביומיים האחרונים, הודות לרגיעה המסתמנת בין רוסיה לאוקראינה ובשל העלאת דירוג החוב שלה, לקראת הנפקת אג"ח גדולה, שנועדה למחזור חוב. [לסיפור המלא]

קמהדע דיווחה היום על תוצאות מאכזבות בניסוי שלב II/III במוצר AAT לטיפול באמפיזמה (נפחת, מחלה הפוגעת בריאות) תורשתית, הניתן באינהלציה. החברה לא הצליחה להראות מובהקות ביעד העיקרי של הניסוי.

מתיו ברונפמן, מבעלי השליטה בבנק דיסקונט , מכר אתמול בערב כ-6% ממניות בנק דיסקונט שהיו ברשותו תמורת כ-360 מיליון שקל. ברונפמן מכר כ-62 מיליון מניות וירד בכך מתחת להחזקה של 5% במניות דיסקונט. נזכיר כי לפני כשבוע חיסל רובין שראן את החזקותיו בבנק דיסקונט כשמכר 3.6% מהמניות תמורת 220 מיליון שקל.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]