אפל גילחה 26 מיליארד ד' משוויה; "המניה תצנח ל-80 דולר"

אפל צנחה אתמול ביותר מ-4% ורשמה את היום ה"אדום" ביותר שלה מזה שבעה חודשים ■ בראיין קלי, סוחר מקצועי בוול סטריט מעניק למניית החברה מחיר יעד של 80 דולר בעוד אנליסטים אחרים העלו את מחיר היעד ל-120 דולר

טים קוק אפל / צלם: רויטרס
טים קוק אפל / צלם: רויטרס

מניית אפל קרסה אתמול ביותר מ-4% וגילחה משווי השוק שלה כ-26 מיליארד דולר. היום ה"אדום" ביותר של אפל ב-7 החודשים האחרונים הגיע פחות משבוע מהשקת האייפון 6 ולאחר שאתמול חשפה סמסונג מכשיר חדשני של מציאות מדומה.

בראיין קלי, סוחר מקצועי בוול סטריט ומייסד Brian Kelly Capital, מציג תחזית דובית מאוד למניית החברה וסבור שמחירה יצנח בכ-20%. "אני חושב שזה לא הסוף של המימוש. בטווח הארוך, אני סבור שהמניה תצנח ל-80 דולר", אמר קלי בראיון ל-CNBC. קלי, יש לציין, כיסה את פוזיציית השורט שלו על אפל לפני כחודש כאשר המניה זינקה באופן חד וטוען כעת כי הוא אינו ממהר לפתוח פוזיציה חדשה על המניה.

מנגד, גופים אחרים בוול סטריט דווקא ממשיכים להיות שוריים על אפל. אנליסטים בפייפר ג'פרי, למשל, העלו לאחרונה את מחיר היעד למניה לרמה של 120 דולר בעיקר בשל השקות המוצרים החדשים בעוד חמישה ימים. בנוסף, לפני יומיים בראיין וואייט מחברת Cantor Fitzgerald אישרר את המלצת ה"קנייה" שהעניק לאפל והעלה את מחיר היעד ל-123 דולר.