גל הנפקות הביומד: פואמיקס לקראת גיוס של 71 מיליון דולר

בשבוע הבא צפויה הנפקת ReWalk, המתכננת גיוס של 50.3 מיליון דולר לפי 172.5 מ' ד' אחרי הכסף

ביומד / צילום: Shuterstock
ביומד / צילום: Shuterstock

חברת פואמיקס, המפתחת תרופות על בסיס קצף, עדכנה היום את תשקיף ההנפקה שלה, והיא צפויה לגייס 71 מיליון דולר (עד 81 מיליון דולר בהינתן מימוש אופציות החתמים), לפי שווי של 239 מיליון דולר אחרי הכסף. חתמי ההנפקה הם בנקי ההשקעות ברקליס, קוון, אופנהיימר ומקסים גרופ, והיא צפויה להתקיים בעוד כשבועיים, ב-18.9.

פואמיקס משלבת בין טכנולוגיית הקצף הייחודית שלה לבין תרופות קיימות בתחום הטיפול במחלות עור, במטרה לשפר את נוחות השימוש בתרופה. היא מפתחת מוצרים עצמאיים על בסיס קצף אנטיביוטי, וגם מבצעת שיתופי פעולה עם חברות תרופות אחרות. אלו הניבו לה מאז הקמתה הכנסה כוללת של 14.1 מיליון דולר, מהם 2 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2014. הפסדיה לתקופה זו עמדו על 3.4 מיליון דולר.

לאחר ההנפקה, אם אכן יושג המחיר המבוקש, יחזיקו מייסדי החברה - ד"ר דב תומרקין ומאיר עיני, ב-15% מהחברה כל אחד, נתח השווה כ-35.8 מיליון דולר "על הנייר". ההנפקה עשויה להעשיר גם את המשקיעים הפרטיים בחברה, שביניהם: ערי סטימצקי, שאחזקתו תהיה שווה 20.2 מיליון דולר; איש העסקים בני שבתאי, שאחזקתו תהיה שווה 15.5 מיליון דולר; והיהלומן חיים צ'יזיק, עם אחזקה של 12.2 מיליון דולר. כל זאת, כאמור, על הנייר ורק בתנאי שיושגו התנאים המבוקשים.

את גל הנפקות הביומד הישראליות במחצית השנייה של 2014 תפתח בשבוע הבא חברת ReWalk, יצרנית מכשיר "השלד החיצוני" המאפשר למשותקי רגליים ללכת זקוף. החברה עדכנה את התשקיף שלה ומתכננת גיוס של 50.3 מיליון דולר לפי שווי של 172.5 מיליון דולר אחרי הכסף, באמצעות החתמים ברקליס, ג'פריז וקנקורד. הנפקה זו צפויה ב-12 בחודש.

תשואה שלילית בכל ההנפקות

חברת הטיפול בסרטן סיילנסיד כבר הגישה במחצית הקודמת טיוטת תשקיף פומבית, אך טרם עדכנה את תנאי ההנפקה שלה. חברת מאפי, המפתחת תרופות גנריקה-משופרת, שלא הצליחה בשני ניסיונות הנפקה קודמים, ציינה בעבר כי תנסה לחזור לזירה. עוד חברות המתעניינות בהנפקה הן פוליפיד ונוירודרם.

האחרונה, הפועלת בתחום מתן תרופות דרך העור, גייסה לפני כשבוע 16 מיליון דולר בגיוס פרטי, בהובלת המשקיעים הקיימים - רוברט טאוב, אווה באשר וקפיטל פוינט הבורסאית. עם זאת, היא ככל הידוע אינה מתכוונת לסגת מתוכנית ההנפקה. היום דיווחה נוירודרם על כניסה לניסוי שלב II בטיפול בפרקינסון בחולים שמחלתם מתקדמת, וכיום חלופת הטיפול היחידה שלהם היא ניתוח להחדרת אלקטרודות לגולגולת.

חברות הביומד הישראליות שכבר יצאו לציבור השנה (גלמד, לומניס, מדיוונד, ביובלאסט ומקרוקיור) גייסו סכום כולל של 271 מיליון דולר. בשלב זה, תשואת כל ההנפקות היא שלילית, ובנוסף נרשמה גם שערוריית חברת VBL, שהנפקתה בוטלה בדיעבד לאחר שכבר נסחרה בבורסה, בעקבות נסיגתו של משקיע מוביל.

מדד הנאסד"ק ביוטק, שהוא אחד המשפיעים העיקריים על הסיכוי להוציא לפועל הנפקות בתחום, דווקא מציג ביצועים יפים, ובחודש האחרון רשם תשואה של 9.2%.

הנפקות הביומד הישראליות
 הנפקות הביומד הישראליות